Ekspert: Emocje grają kluczową rolę w komunikacji marki własnej

Autor: dlahandlu.pl 12 kwietnia 2017 12:02

Ekspert: Emocje grają kluczową rolę w komunikacji marki własnej fot. Izmałkowa

Każda marka, nawet marka własna (która z zasady jest bardziej ukierunkowana na niską cenę), ma do dyspozycji całą gamę emocji, jakie może wzbudzić u konsumenta. Te pojawiają się na każdym etapie procesu zakupowego i nie trzeba mieć budżetu Coca Coli na reklamę albo Apple’a na design, żeby emocje te zidentyfikować i wykorzystać. W IZMAŁKOWA mieliśmy okazję badać wiele marek własnych, które konsumenci kochają - mówi Marta Marcjanik, Senior Market Researcher and Analyst w IZMAŁKOWA.

Emocjonalna komunikacja to trampolina marek do serc i umysłów konsumentów. Obserwując konsumentów w czasie zakupów niejednokrotnie jesteśmy świadkami emocji wielkich – trudnych, niejednoznacznych i wchodzących ze sobą w najróżniejsze układy. Matka idąca na zakupy z pięciolatkiem odczuwa presję, nawet przy prostych wyborach, takich jak płatki śniadaniowe. Uszczęśliwić dziecko i kupić mu coś, co będzie ładne i smaczne, a do tego w zestawie z małym pluszakiem? Ale za to z dużą ilością niezdrowego cukru? Czy zniwelować dyskomfort związany z poczuciem, że jest złą matką, bo nie dba o zdrowie swojego dziecka, i kupić mu coś mniej smacznego i kolorowego, ale zdecydowanie bardziej zdrowego? A te emocje to tylko początek. Dochodzą do tego inne – koleżanki, które oceniają (cicho i głośno) cokolwiek, co ona kupi. Już nie mówiąc o modzie – eco, organic, gluten free, sugar free… Czy jest szansa na produkt, który spełnia wszystkie te oczekiwania, ugasi wszystkie jej lęki i da poczucie bezpieczeństwa i satysfakcji? Szanse są marne. 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11054

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane