Ekspert Espirito Santo: Większa powierzchnia sklepów Biedronki podniesie sprzedaż sieci o 2,6 proc.

Autor: dlahandlu.pl 25 lutego 2013 12:26

Ekspert Espirito Santo: Większa powierzchnia sklepów Biedronki podniesie sprzedaż sieci o 2,6 proc.

Jak dowiedział się portal dlahandlu.pl portugalski Espirito Santo Investment Bank utrzymał prognozę EBITDA a także wskaźniki sprzedaży i zysku firmy Jeronimo Martins w latach 2012-2016. Przy czym analitycy prognozują wyższą EBITDĘ dla rynku polskiego i portugalskiego przy wyższych stratach na rynku kolumbijskim, gdzie tempo ekspansji jest wolniejsze od zapowiadanego przez koncern. Wyższe wskaźniki przełożyły się na wzrost wyceny udziałów z 13,4 euro za akcję do 14,4 euro za 1 akcję firmy.

Zgodnie z założeniami Biedronka rozszerza swoją obecność w największych miastach Polski, głównie budując samodzielne sklepy, których powierzchnia jest większa od dotychczas otwieranych. - Średnia powierzchnia sklepów wzrosła z 610 mkw. w 2009 roku poprzez 630 mkw. w 2010 i 660 mkw. w 2011 roku do 690 mkw. w 2012 roku. Wierzymy, że ta tendencja jest trwała, co przyczyni się do zwiększenia średniej powierzchni sprzedaży o 60 mkw. i podniesie średnią sprzedaż sklepów o 2,6 proc. w latach 2012-2016 - mówi portalowi dlahandlu.pl Filipe Rosa, dyrektor wykonawczy Espirito Santo Investment Bank. 
Bank prognozuje, że EBITDA Jeronimo Martins w IV kwartale 2012 roku wzrośnie o 13,7 proc. rok do roku i osiągnie wartość 221 mln euro, głównie na skutek dobrych wyników Biedronki (wzrost sprzedaży o 28 proc. wyrażony w walucie euro).
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10546

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane