REKLAMA
REKLAMA

Ekspert: Filtr Google na porównywarki cen uderza też w klientów

Autor: dlahandlu.pl 5 lutego 2012 13:32

Ekspert: Filtr Google na porównywarki cen uderza też w klientów

30 stycznia 2012 roku z wysokich pozycji wyników wyszukiwania Google zniknęło kilkadziesiąt polskich serwisów. Na dotychczasowych miejscach nie wyświetlają się m.in. strony najpopularniejszych porównywarek cen. Co oznacza decyzja Google dla polskiego rynku e-commerce?

REKLAMA

Na rynku handlu elektronicznego, na którym działa kilkanaście tysięcy sklepów internetowych, szybkie znalezienie najlepszej oferty bez
skorzystania z serwisu jakim jest porównywarka, jest po prostu niemożliwe. Bez porównywarki proces ten przebiegałby bardzo problematycznie. Klient musiałby najpierw wyszukać sklepy branżowe, sprawdzić dostępność interesującego go towaru w każdym z nich, na końcu porównać oferty i dokonać zakupu. Dzięki porównywarkom, może to zrobić szybko i w jednym miejscu, majac do dyspozycji opisy, dane techniczne i zdjęcia produktów, a także opinie, informacje o sklepach czy propozycje podobnych produktów. Cena jest tylko jednym z parametrów wyboru.

Filtr nałożony przez Google na porównywarki ma bezpośrednie przełożenie na działalność sklepów internetowych, do których klienci w dużej części trafiali z porównywarek. Szczególnie małe sklepy, nie mające siły przebicia w Google, odczuwają skutki decyzji wyszukiwarki. Z punktu widzenia wielu sklepów lepiej, by w wynikach Google widoczna była porównywarka, niż kilka największych sklepów, dzięki czemu można liczyć na większą dywersyfikację rynku, a nie oligopol największych graczy. - Decyzja Google dotknęła trzy podmioty handlu internetowego w Polsce:
klientów, sprzedawców oraz porównywarki. Wszystkim pozostaje teraz cierpliwie czekać na ruch najpopularniejszej wyszukiwarki o zdjęciu tymczasowo nałożonych filtrów - mówi Tomasz Maj, e-commerce director w Grupie Nokaut SA.

Najnowsze badania OBOP pokazują, że w ciągu ostatnich 6 miesięcy z porównywarek korzystało 37 proc. internautów, czyli ponad dwa razy więcej niż z serwisów zakupów grupowych. 

  • Marta 2012-02-06 16:28:14

    A mnie udało się kupić wiele rzeczy dużo taniej dzięki porównywarkom, np. deska do prasowania

    LEIFHEIT Airboard M Plus 72521 Cena od 271,00 zł



    w 52 sklepach

    Cena od 271,00 do 455,00 zł.

    Na szczęście ceneo działa

  • kar 2012-02-06 14:21:43

    W klientów to uderza masowa dezinformacja jaką sieją porównywarki. Nigdy nie udało mi się tam znaleźć prawdziwej ceny produktu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13616

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA