PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Ekspert firmy Gemius podsumowuje 2015 r. w e-commerce

Autor: pr 8 stycznia 2016 11:13

Katarzyna Binert, ekspert firmy Gemius, uważa, że wydarzeniem roku w branży e-commerce był zakup Eobuwie.pl przez markę CCC. Jest to jedna z największych w Polsce akwizycji w tym segmencie. Warto też podkreślić, że to polska firma kupiła inną polską firmę.

Sukces roku to zakupy polskich internautów na zagranicznych stronach. - Widać to chociażby po wzroście zainteresowania serwisem Aliexpress.com. Z danych Gemiusa wynika, że to drugi najpopularniejszy sklep internetowy w Polsce w 2015 roku. Umożliwia on dokonywanie transakcji bezpośrednio w Chinach, a wysyłka do Polski jest darmowa. Z kolei porażką roku są niewątpliwie zakupy mobilne. Niemal ośmiu na dziesięciu badanych robi zakupy w sieci za pomocą laptopa. Co prawda, aż 37 proc. ankietowanych korzystało ze smartfonów i tabletów w procesie dokonywania zakupów online w bieżącym roku, transakcje nie były jednak finalizowane. Często spowodowane jest to brakiem dostosowania stron WWW do urządzeń mobilnych lub niedostosowanie do tych urządzeń systemu rejestracji i płatności. Tak więc to, że nie kupujemy smartfonem, nie oznacza, że nie wykorzystujemy go do zakupów - podkreśla ekspert firmy Gemius.

Trend roku to handel transgraniczny po wejściu ustawy o prawach konsumentów w sieci. Co ósmy polski użytkownik sieci kupuje na zagranicznych stronach. To wszystko dzięki zmianie prawa, umożliwiającej kupującym zwrot towaru bez podania przyczyny. Zainteresowanie wśród konsumentów będzie na pewno rosło. Tym bardziej, że na przykład serwis Amazon.de umożliwił polskim klientom dokonywanie zakupów, bez konieczności ponoszenia kosztów przesyłki.

Katarzyna Binert wskazuje, że są szanse na to, że Amazon otworzy polski sklep internetowy, co wpłynie bezpośrednio na jakość w usługach oraz konkurencyjność oferty skierowanej do konsumentów. Podniesie się zapewne jakość usług jak i wpłynie to bezpośrednio na ceny dostaw. W walce o konsumenta istotne będą Big Data – w szczególności personalizacja treści, oferty i zarządzania relacjami z klientem.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9683

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane