Ekspert: Hipermarkety stawiają na duże aglomercaje, dyskonty chcą być wszędzie

Autor: wyborcza.biz 27 marca 2012 11:11

Jak zobaczymy mapę hipermarketów w Polsce i porównamy ją do mapy dyskontów, to zobaczymy, że duże sklepy są przy dużych miastach, a dyskonty właściwie wszędzie. Najwięcej w kraju Biedronek jest w Warszawie. Wynika to jednak z dużej liczby osób, która tutaj mieszka, więc proporcjonalnie jest tu dużo osób, które szukają takiej oferty - mówi na łamach wyborczej.biz Przemysław Dwojak, dyrektor działu analiz klientów i strategii sprzedaży w firmie badawczej GfK Polonia.

- Średnia zamożność warszawiaka to 176 proc., czyli przeciętny mieszkaniec Warszawy jest o 76 proc. zamożniejszy od przeciętnego mieszkańca Polski. Najbiedniejsi ludzie mieszkają na wsi, ale tej zlokalizowanej z dala od obszarów miejskich - dodaje Przemysław Dwojak.

Jego zdaniem sieci i centra handlowe coraz uważniej wybierają lokalizacje. - Po pierwszych analizach i przejrzeniu danych statystycznych robi się wizję lokalną. Jedzie się na miejsce i patrzy, co tam jest? Czy jest konkurencja? Czy w 20-tys. mieście znajdzie się miejsce np. na drugi sklep dyskontowy? Jak wyglądają domy? To dużo mówi o potencjalnej sile nabywczej - mówi wyborczej.biz ekspert GfK Polonia.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10546

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane