PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Ekspert: Jeśli producenci nie chcą być podwykonawcami sieci handlowych, muszą budować silne marki

www.portalspozywczy.pl 30 czerwca 2017 15:22

- Jeśli branża spożywcza nie weźmie się za budowanie własnych marek, to producenci skończą jako bezimienni podwykonawcy dla sieci handlowych – oczywiście za najniższą możliwą cenę - ostrzega Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD.

Podczas wywiadu na temat strategii budowania brandów w branży spożywczej w Polsce, z Jakubem Bierzyńskim zastanawialiśmy się czy tylko markowi producenci mają dobrą pozycję do negocjacji z sieciami handlowymi. Prezes opowiedział nam o przykładzie Wedla, który nie godząc się na warunki sieci Biedronka, wyszedł z niej, a później został "poproszony" o powrót.

- Ucieczką od tego jest budowa dużej marki jak np. Wedel, który wyszedł z Biedronki. Pracowaliśmy nad nowym otwarciem marketingowym dla marki i to się udało. Sprzedaż niezależnie od Biedronki dynamicznie rosła w innych kanałach. Owszem, na początku wyjście z dyskontu spowodowało gwałtowny spadek sprzedaży, natomiast nowe kampanie zrekompensowały częściowo te straty. Cena w jednym kanale dystrybucji może zaniżyć całkowite obroty producenta, bo traktowana jest jako punkt odniesienia dla przez innych partnerów, stąd decyzja o wyjściu marki Wedel. Po pół roku udało się zwiększyć wyniki. Natomiast dyskont poniósł jeszcze większe straty, ponieważ przełożyło się to negatywnie na sprzedaż całe segmentu słodyczy. W końcu Biedronka doszła do wniosku, że Wedel musi powrócić na ich półki - mówił nam prezes OMD.

Więcej na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11493

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane