PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Ekspert: Klienci lubią mieć poczucie, że coś udało się im upolować.

www.portalspozywczy.pl 18 sierpnia 2014 15:58

W ostatnich latach w sieciach handlowych można było zaobserwować zmiany w sposobie umieszczania reklam, jak również w zakresie rodzajów promocji, jakimi objęte są poszczególne produkty - mówi serwisowi portalspożywczy.pl Alicja Kalińska, dietetyk, ekspert firmy SetPoint.

Jak ewoluują umieszczane w sklepach reklamy, informacje o promocjach?
Dawniej reklamy albo wisiały, albo umieszczone były na półkach. Obecnie pojawiają się już nawet na podłodze. Najczęściej trafiają tam reklamy długofalowe, bo ich umieszczenie jest dosyć kosztowne. Nie jest bowiem łatwo wytworzyć taką powierzchnię, po której przejdą tysiące ludzi, a ona i tak się nie zetrze, nie odklei, tylko nadal będzie czytelna. Bardzo często są tam umieszczane reklamy droższych produktów, które są cały czas w sprzedaży i nie są produktami kupowanymi impulsowo.
Zmienia się również sam zakres promocji. Kiedyś była to obniżka ceny jednego produktu. Teraz coraz częściej spotyka się promocje w stylu "dwa w cenie jednego", czy "kup drugi produkt 50 proc. taniej". Sieci idą teraz w kierunku hurtowego sprzedawania produktów, które się nie popsują i które konsumenci i tak kupują, jak napoje, chipsy czy batony.

Klienci lubią mieć poczucie, że coś udało się im upolować. Wtedy czują się lepiej i mają poczucie, że warto będzie ponownie pójść do tego samego sklepu, bo może znowu trafi się tam jakaś wyjątkowa okazja. Odczuwają pozytywne emocje związane akurat z tą, a nie inną siecią.

Czy w sklepach cokolwiek dzieje się przez przypadek?
Tylko i wyłącznie w sklepikach osiedlowych, gdzie pani Hania sprzedaje od wieków po to, żeby sobie do emerytury dorobić. Ale w sklepach sieciowych, franczyzowych, gdzie jest jakikolwiek sensowny plan prowadzenia biznesu, absolutnie nic nie dzieje się przez przypadek.

Pytam o to, ponieważ zdarza się, że w sklepach sieciowych niektóre produkty umieszczone są nie w tych miejscach, w których powinny. Są pod nimi naklejone złe ceny. Jest oznaczenie promocji i podana cena promocyjna, a potem przy kasie okazuje się, że przecena jeszcze nie została wklepana do systemu, mimo że już powinna obowiązywać. Czy tego typu sytuacje zawsze są przypadkowe?
Różnie bywa. Dyrektor sklepu może widzieć, że wyniki sprzedaży są niskie, a musi pokazać się z dobrej strony centrali, więc celowo zostają stare ceny, wprowadzanie promocji jest opóźniane. Tego typu przypadki z premedytacją zdarzają się. Nie będę jednak wyrokować, jak często, bo tego się po prostu nie da w żaden sposób zbadać. Wierzę, że w większości przypadków tak nie jest, a tego typu sytuacje są zdarzeniami losowymi. Występują, bo akurat jakiś pracownik zachorował, lub coś przeoczył. To czynnik ludzki. Może tak być, że coś nie zostało jeszcze wprowadzone do systemu. Nie chciałabym mieć poczucia, że dzieje się to z premedytacją i że ktoś mnie oszukuje.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9834

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane