Ekspert komentuje zmiany logo i modernizację sklepów Żabka

Autor: dlahandlu.pl 9 sierpnia 2016 15:29

Ekspert komentuje zmiany logo i modernizację sklepów Żabka fot. Żabka

Na przełomie lipca i sierpnia pojawiło się w Warszawie 5 zupełnie odświeżonych sklepów sieci Żabka. Całkowitej modyfikacji uległ zarówno logotyp sieci, jak i wnętrze sklepu. Jest to odpowiedź Żabki na dynamicznie zmieniające się konkurencyjne otoczenie, ale również oczekiwania klientów dużych miast - ocenia Wiktor Miałkowski, partner Pro Business Solutions.

Format małego sklepu convenience z definicji musi podążać za wygodą i oczekiwaniami klientów, a Polacy masowo podróżują po świecie i wiedzą już jak takie sklepy wyglądają np. w Niemczech czy Anglii. Dodatkowym impulsem do zmian jest rozwój mniejszych sieci, jak np. „1 minute”.
Sama zmiana konceptu sprowadziła się do unowocześnienia logotypu, z którego po raz pierwszy zniknęła zielona żabka, oraz modernizacji i rozjaśnienia wnętrza. Wizerunek żabki towarzyszył sieci od samego początku istnienia. Podobno zarówno nazwa sieci jak i jej wizerunek powstały w trakcie wizyty twórcy sieci Mariusza Świtalskiego w Londynie, kiedy to, po sprzedaży sieci Biedronka, poszukiwał pomysłu na nowy biznes. Wybór padł na sieć sklepów convenience (nieobecnych jeszcze wtedy w Polsce), a na wystawie u londyńskiego jubilera zobaczył złotą żabę.
Wnętrze sklepu jest miksem kolorystycznym jasnej zieleni ścian i jasnego drewna w wykończeniu mebli sklepowych, co odpowiada trendom nawiązywania do naturalności wnętrz. Oferta produktowa jest zdecydowanie sprofilowana pod mieszkańców dużych miast, gdyż pojawiły się tutaj takie produkty jak napoje z nasionami chia (z grupy produktów SUPER FOOD) czy koktajle smoothie, a także rozszerzona oferta produktów świeżych. Typowe usługi convenience to odświeżona wersja kącika kawowego i oferta dań fast food z hot-dog’ami, tortillą czy kanapkami na ciepło.
Przedstawiciele Żabki twierdzą, że to jedynie test, natomiast zwracam uwagę na korporacyjną stronę www Żabki. Okazuje się, że zmiany są dużo dalej idące i dotyczą próby stworzenia odrębnej marki korporacyjnej. Takie podejście, kiedy firma pozostawia identyczne nazewnictwo, ale stosuje 2 różne wersje liternictwa, co jest rzadko spotykane. Czas pokaże co wydarzy się dalej, szczególnie że – według informacji rynkowych – właściciel sieci Żabka, fundusz Mid Europa Partners, wystawił sieć na sprzedaż. Być może jest to ostatni mocny akcent obecnego właściciela, przed finalizacją transakcji sprzedaży Żabki - ocenia Wiktor Miałkowski, partner Pro Business Solutions.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • NIE, DZIĘKUJĘ 2016-08-13 16:14:59

    NAJDROŻSZE SKLEPIKI. NIE - DZIĘKUJĘ!!!

  • toresh 2016-08-10 11:04:25

    Widać dużą "inspirację" amazonem w przypadku logo... :-)

  • morales 2016-08-10 07:58:55

    Też stawiam na nowego portugalczyka przypadkowego sąsiada luisa lub innego dalekiego kuzyna. A jak się rozwija format Fresh ?

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10971

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane