Ekspert Mintela o innowacjach na rynku lodów

www.portalspozywczy.pl 9 maja 2017 11:42

Rynek lodów wciąż się zmienia. Na świecie, a także w Polsce widać takie trendy jak eksperymenty z niecodziennymi smakami, rozwój produktów premium, produktów rzemieślniczych i lokalnych, czy segmentu lodów free-from. Pojawiają się innowacje jak lodowe kanapki czy lody dla dorosłych – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst z firmy badawczej Mintel.

- Rynek lodów nieustannie zmienia się w odpowiedzi na potrzeby i preferencje konsumentów, a także rosnącą skalę konkurencji. Mimo wzrastającej świadomości dotyczącej nadmiernej konsumpcji słodzonych produktów i chęci ograniczania cukru w codziennej diecie, lody nadal traktowane są jako ‘dozwolona przyjemność’ – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka.

- Według danych firmy Mintel, aż sześciu na dziesięciu Polaków sięga po lody, gdy mają ochotę na coś słodkiego - dodaje.

Na rynku lodów zauważalny jest rozwój takich trendów jak produkty premium, produkty rzemieślnicze i lokalne.

- W skali globalnej zauważalna jest duża aktywność w segmencie premium, często w połączeniu z unikalnymi, wysokiej jakości składnikami oraz rzemieślniczymi metodami produkcji (dodatkowo również inspiracja włoskimi lodami – gelato, czego przykładem w Polsce może być linia Ital Gelato w sieci Biedronka) - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Honorata Jarocka.

- Podkreśla się także lokalne korzenie, zarówno w odniesieniu do miejsca produkcji, jak i miejsca pozyskiwania składników. Jest to kierunek równie istotny dla rynku polskiego z uwagi na to, że prawie czterech na dziesięciu konsumentów wskazuje, że obecny wybór lodów bazujących na lokalnych składnikach jest niewystarczający - dodaje.

- Często wykorzystywanym atrybutem marek premium jest podkreślanie kontekstu przyjemnościowego, co dobrze ilustruje przykład marki Magnum Double – lodów pokrytych dwiema warstwami polewy, pomiędzy którymi znajduje się sos zapewniający dodatkową porcję słodyczy i nowe doznania smakowe – mówi też analityk firmy Mintel.

Pojawiają się też takie innowacje jak lodowe kanapki czy lody dla dorosłych.

- Warto wspomnieć o strategiach ukierunkowanych na potrzeby dorosłych konsumentów, np. wprowadzanie smaków inspirowanych napojami alkoholowymi czy też formatów do tej pory osadzonych bardziej w segmencie produktów dla dzieci, takich jak lodowe kanapki – mówi Honorata Jarocka.

- Wskazuje się również na duży potencjał tkwiący w dalszych eksperymentach z niecodziennymi smakami - dodaje.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11012

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane