Ekspert: Mobilne gazetki promocyjne usprawniają komunikację z klientem

Autor: MondayNews.pl 10 września 2015 13:03

W ostatnich latach gazetki handlowe są dostępne również za pomocą różnego rodzaju aplikacji mobilnych. Oferują one konsumentom znacznie większe możliwości niż jej tradycyjne formy - mówi Michał Pajdak, Business Development Director aplikacji Blix.

Jak kształtuje się obecnie rynek mobilnych gazetek handlowych i kto z nich korzysta?

Szacuje się, że na rynku jest już 5 milionów osób zainteresowanych mobilnym kanałem dystrybucji gazetek oraz promocją w nim produktów. Około 2,5 mln klientów aktywnie korzysta z aplikacji zawierających promocje. Najczęściej mieszkają oni w dużych miastach. Są to przeważnie kobiety w wieku od 25 do 34 lat. Przeglądanie tradycyjnych gazetek jest dużo bardziej czasochłonne. Natomiast aplikacje mobilne w łatwy i szybki sposób zapewniają dostęp do wielu ofert jednocześnie. Konsument nie musi aktywnie poszukiwać gazetek w sklepie czy być zależny od listonosza, w każdej chwili może sięgnąć do kieszeni i wszystkie promocje ma na wyciągnięcie ręki. Pomocne są również powiadomienia push o nowych gazetkach. Smartfon mamy zawsze przy sobie, co gwarantuje nam stały dostęp do gazetek promocyjnych. Konsumenci wykorzystują wolne chwile np. w trakcie podróży, aby zapoznać się z nowymi ofertami. Nie jest to możliwe w przypadku tradycyjnych gazetek, których nie wozimy przecież zawsze przy sobie. 

E-gazetki są coraz bardziej dostępne za pomocą różnego rodzaju aplikacji. Jakie możliwości oferują one konsumentom i o jakie nowe elementy zostały wzbogacone?

Aplikacje są dostosowywane do oczekiwań klientów i opracowywane na podstawie informacji zwrotnej uzyskanej od nich. Są one coraz bardziej uproszczone, albowiem w ten sposób mogą przyciągnąć konsumentów i ułatwić im dostęp do interesujących ich treści. Przykładowo w jednej z aplikacji układ sklepów jest alfabetyczny i użytkownik ma możliwość jego zmiany. Ponadto może on wyszukiwać promocje we wszystkich sklepach. Wystarczy wpisać hasło „pampers”, a aplikacja wyświetli wszystkie strony gazetek z różnych sklepów, na których pojawiają się szukane produkty. Dzięki temu możemy optymalizować koszt zakupu i być pewni, że w danym momencie dokonujemy wyboru najtańszej oferty. Ułatwienia polegające na szybkim przeglądaniu gazetek i wyszukiwaniu cen to jedna z zalet nowoczesnych aplikacji. Dzięki temu klienci mogą porównać ceny w różnych sklepach, a wybrane produkty zapisać w telefonie. Dodatkowo konsument może przeszukiwać gazetkę już w trakcie zakupów w sklepie, co zresztą bardzo często czyni.

Papierowe wydania gazetek handlowych wciąż cieszą się dużą popularnością, jednak czy należy się spodziewać, że za jakiś czas będą one coraz bardziej ograniczane na rzecz elektronicznych aż odejdą do lamusa?

  • artmetic ekonsulting 2015-09-10 22:33:04

    Mobilne foldery, magazyny, gazetki i katalogi:

    artmetic.pl

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11837

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane