REKLAMA
REKLAMA

Ekspert: Musi się skończyć era jednolitej Biedronki. Dyskont powinien różnicować ofertę

Autor: wp.pl 7 sierpnia 2014 09:05

Biedronka coraz częściej kopiuje pomysły innych. Z innowatora dyskont stał się papugą i dlatego jego wyniki lecą na łeb na szyję. Eksperci prognozują, że sieć czeka nawet podział - informuje wp.pl.

REKLAMA

Maciej Kraus, szef zajmującej się ustalaniem strategii cenowych firmy fernPartners stwierdza w wp.pl, że polski rynek jest bardzo konkurencyjny. Zwraca uwagę, że kopiując czyjeś kroki trudno kogoś wyprzedzić czy nawet dogonić. Na dodatek traci się efekt nowości. Podkreśla, że to, co sprawdziło się w np. Lidlu, nie koniecznie musi zadziałać w innym sklepie, np. w Biedronce. Tymczasem, jak twierdzi wp.pl - największa polska sieć dyskontów skopiowała od Lidla akcje tematyczne poświęcone różnym regionom świata.
Najnowsze dane wskazują, że choć Biedronka stawia nowe sklepy, to w starych sprzedaje mniej niż wcześniej. Klienci więc od niej uciekają. I to mimo przecen. Analitycy giełdowi Banco Espirito Santo przewidują więc, że niedługo sklep będzie musiał zmienić ofertę i przede wszystkim ceny.
- Musi się skończyć era jednolitej Biedronki. Akurat tego pomysłu ludzie z Jeronimo Martins nie skopiowali, a chyba powinni. Carrefour ma u nas różne sklepy, a w każdym inną ofertę. To samo czeka dyskont. Na dłuższą metę nie da się sprzedawać tego samego, i to w tej samej cenie w centrum Warszawy i w małej miejscowości na Podlasiu. Moim zdaniem czeka nas podział Biedronki - stwierdza w serwisie wp.pl Maciej Kraus. Ekspert mówiąc "podział" ma na myśli różne formatowanie sklepów.

Biedronka komentując tekst wp.pl stwierdziła, że nie kopiuje Lidla, po prostu wszyscy na rynku mają dostęp do tych samych raportów i wyciągają podobne wnioski. - Wśród dotychczas organizowanych akcji znaleźć można m.in. akcje poświęcone kuchni śródziemnomorskiej, włoskiej czy iberyjskiej. Informujemy jednocześnie, że przywołana przez Pana tegoroczna oferta produktów nawiązujących do kuchni azjatyckiej nie była pierwszą w naszej sieci. Od kilku lat organizujemy akcje tematyczne, które bazują na doświadczeniu kulinarnym krajów Azji - na przykład, w zeszłym roku oferta dedykowana była dostępna w sierpniu, zaś w roku 2012 w październiku. Dotychczas były one komunikowane przede wszystkim bezpośrednio w sklepach, zaś w tym roku po raz pierwszy zdecydowaliśmy się poszerzyć nasze działania komunikacyjne o nowe kanały. Zwracamy także uwagę na fakt, że wszystkie akcje tematyczne dostępne w sieci Biedronka planowane są z wielomiesięcznym wyprzedzeniem, m.in. ze względów logistycznych i marketingowych. Przygotowanie takich ofert jest procesem złożonym, nie można zatem mówić o kopiowaniu oferty od konkurencyjnych sieci handlowych - napisała w oświadczeniu Biedronka.

 

  • edi 2014-08-07 14:46:00

    I bardzo dobrze, rozpanoszyła się!

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4252

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA