Ekspert: Na rynku może się pojawić format łączący cechy supermarketu i dyskontu

Autor: portalspozywczy.pl 23 września 2011 18:01

- Dyskonty idą w kierunku supermarketów, a supermarkety wprowadzają coraz więcej marek prywatnych, idąc w kierunku dyskontów. Za kilka lat być może będzie tylko jeden format, który będzie jakąś mieszanką tych dwóch - mówi Krzysztof Badowski z Roland Berger w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jego zdaniem, oba formaty - supermarkety i dyskonty - będą rosły w ciągu następnych lat średnio o 7-8 proc. rocznie. Dynamiczny wzrost sklepów dyskontowych, jaki można zaobserwować w ostatnim czasie, nie jest tylko efektem kryzysu i niepewności ekonomicznej.

- Dyskonty bardzo się zmieniły w ciągu ostatnich kilku lat. Marki własne, którymi głównie handlują, to nie są produkty gorszej jakości, czasem są lepszej jakości niż produkty markowe, bo wymagania, jakie mają sieci wobec producentów marek własnych są bardziej wyśrubowane - tłumaczy partner Roland Berger.

- Dyskont pełni też rolę sklepu osiedlowego: jest blisko i ma podstawowy asortyment w dobrej jakości i cenie - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10993

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane