Ekspert: Na zmianie właściciela Stokrotki mogą skorzystać klienci

Autor: portalspozywczy.pl 28 września 2011 16:44

- Uważam, że Stokrotka jest bardzo ciekawym aktywem. Jest formatem supermarketowym, a ten segment się rozwija, jest to poza tym elastyczny format. Stokrotka to duża platforma, których na rynku nie ma wiele do kupienia. Generuje 1,5 mld zł rocznych obrotów - to nie jest skala, którą można by było pogardzić - mówi Krzysztof Badowski partner Roland Berger w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Na transakcji sprzedaży sieci sklepów detalicznych przez Emperię mogą skorzystać klienci. - Jeśli Stokrotki trafią w ręce podmiotu, który już ma aktywa detaliczne w Polsce, pojawi się szereg synergii. Wiele z nich może zostać przeniesionych na konsumentów, gdyż rynek jest trudny i sieci muszą walczyć o klienta - tłumaczy Krzysztof Badowski. Jego zdaniem, wycena Stokrotek na poziomie 900 mln zł jest realistyczna.

Jak tłumaczy partner Roland Berger, wycena firmy jest pochodną jej wyników finansowych. - Wyniki finansowe Stokrotki predysponują do tego, by jej wycena była w granicach 900 mln zł, jeśli nie wyżej. Nawet po wydzieleniu z grupy, wyceniając ją samodzielnie, Stokrotka ma bardzo przyzwoite wyniki. Dlatego według mnie ta wycena jest bardzo realistyczna - ocenia nasz rozmówca.

Jak zauważa, sieć sklepów detalicznych Emperii trafi do inwestora strategicznego, funduszu, który ma już aktywa detaliczne w Polsce albo funduszu, który jeszcze nie ma takich aktywów.

Jeżeli sieć przejmie fundusz, który nie ma aktywów detalicznych w Polsce, będzie szukał kolejnych okazji do przejęć, co może przyspieszyć dynamikę konsolidacji rynku.

Czytaj więcej w artykule: Partner Roland Berger: Na transakcji sprzedaży Stokrotek skorzystają klienci

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10763

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane