PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Ekspert o akcjach typu Świeżaki i Lidlaki: Mogą być ograniczenia jak w przypadku reklamy

Autor: dlahandlu.pl 26 września 2017 11:25

Ekspert o akcjach typu Świeżaki i Lidlaki: Mogą być ograniczenia jak w przypadku reklamy Fot. Biedronka.pl

Sieci handlowe coraz częściej kierują programy lojalnościowe do dzieci, między innymi dlatego, że świadomość konsumencka dzieci jest dużo niższa niż dorosłych, więc dużo łatwiej do nich trafić – ocenia Adam Czarnecki, wiceprezes ARC Rynek i Opinia. Jego zdaniem, wraz ze wzrostem liczby takich programów odpowiednie organizacje nadzorujące mogą zacząć wprowadzać istotne ograniczenia takich akcji, tak jak jest to w przypadku reklamy.

Sieci handlowe coraz częściej kierują swoje programy lojalnościowe do dzieci. Jaka jest przyczyna tego zjawiska? Co zyskują sieci dzięki tego typu promocjom?

Rzeczywiście liczba programów lojalnościowych kierowanych do dzieci rośnie. Przyczyny są dwie. Pierwsza z nich to żywiołowa reakcja dzieci na różnego rodzaju korzyści i otwartość na kolekcjonowanie różnych przedmiotów. Świadomość konsumencka dzieci jest dużo niższa niż dorosłych, dlatego dużo łatwiej do nich trafić, zwłaszcza jeśli zaproponuje im się atrakcyjne gadżety: naklejki, pluszaki czy inne akcesoria. Drugą przyczyną tego zjawiska jest fakt, że dzieci są w stanie przyprowadzić do sklepów swoich rodziców, którzy robią w danej sieci swoje normalne zakupy, co realnie przekłada się na wyższy poziom sprzedaży.

Czy liczba tego typu programów lojalnościowych będzie rosła?

Można przypuszczać, że liczba programów lojalnościowych kierowanych do dzieci będzie rosła. Jednocześnie można się spodziewać, że wraz ze wzrostem liczby takich programów odpowiednie organizacje nadzorujące mogą zacząć wprowadzać istotne ograniczenia takich akcji, tak jak jest to w przypadku reklamy. Pamiętajmy, że tego typu działania skierowane są do dzieci, które są konsumentami nieświadomymi, więc temat jest stosunkowo wrażliwy.

Jak długo tego typu programy mogą przyciągać klientów?

Programy skierowane do dzieci muszą trwać stosunkowo krótko i charakteryzować się wysoką intensywnością.  Dzieci szybko się nudzą i wymagają ciągłych nowości, zmian, poszukiwań. Nie dla nich jest mozolne zbieranie punktów i długotrwałe czekanie na nagrodę. Nagroda musi być w zasięgu ręki – np. po kilkukrotnych zakupach w danej sieci.

Na jakie jeszcze inne słabe strony tego typu programów lojalnościowych powinni zwrócić uwagę ich organizatorzy, aby uniknąć „wpadek”?

Zasada jest taka sama jak w przypadku promocji: program lojalnościowy powinien być zorganizowany zgodnie z obwiązującymi regulacjami prawnymi, z informacjami w zapowiedziach. Nie powinien zawierać elementów, które mogłyby powodować rozczarowanie, np. niezgodność nagrody z jej opisem. Zasady programu lojalnościowego kierowanego do dzieci powinny być jasne, zaś sam program i oferowane nagrody atrakcyjne i na czasie. Wymaga to od organizatorów na przykład śledzenia, czym interesują się dzieci, jakimi bajkami, grami czy filmami. Ponadto, nagrody powinny być uniwersalne, które byłyby atrakcyjne zarówno dla chłopców, jak i dla dziewczynek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11517

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane