Ekspert o polskim rynku hipermarketów

www.portalspozywczy.pl 7 marca 2014 21:28

Ekspert o polskim rynku hipermarketów

Na polskim rynku docelowo jest miejsce dla mniejszej liczby sieci hipermarketowych niż obecnie, jednak ewentualne wyjście z Polski jednego z operatorów to kwestia dalszej przyszłości. W najbliższym czasie hipermarkety będą się zmieniać, będą próbowały dostosować się do nowych trendów zakupowych, oferować nowe usługi, bardziej wygodne zakupy, które mogą przyciągnąć klientów z powrotem do dużych sklepów - ocenia Piotr Grauer, dyrektor w dziale Corporate Finance KPMG.

Udziały hipermarketów w polskim rynku handlowym od kilku lat utrzymują się na tym samym poziomie, oscylując wokół kilkunastu procent (według firmy Nielsen jest to obecnie 12 proc. - red.) udziałów w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce.

Jak zauważa dyrektor KPMG, z jednej strony działające od wielu lat, kiedyś bardzo atrakcyjne, hipermarkety tracą klientów, którzy odpływają m.in. do dyskontów. Z drugiej strony - powstają kolejne sklepy w tym formacie, ale otwiera ich się mniej i są to placówki o mniejszej powierzchni, lepiej dostosowane do obecnych realiów rynkowych. Dzięki temu hipermarkety są w stanie utrzymać stabilny udział w rynku.
Jego zdaniem, jednym z problemów hipermarketów jest brak atrakcyjnych lokalizacji pod nowe sklepy. - Obecnie najlepszymi miejscami do lokowania sklepów w tym formacie są nowe galerie handlowe, gdzie hipermarket, jako kluczowy najemca, ma zapewniony stały napływ klientów, a jednocześnie szeroki asortyment oferowany przez taki sklep jest atrakcyjny dla odwiedzających galerię. Jednak na rynku nie powstanie już wiele dużych, atrakcyjnie zlokalizowanych galerii handlowych, w których mógłby powstać hipermarket. Będą to raczej pojedyncze przypadki - podkreśla ekspert.

- Obecnie powstają niewielkie centra handlowe, gdzie najemcą jest supermarket lub nawet dyskont. Patrząc na rynek hipermarketów, możemy zatem mówić o pewnej stagnacji jeśli chodzi o rozwój i stabilizacji w przypadku udziałów w rynku detalicznym - dodaje.

W najbliższym czasie będzie pojawiało się coraz więcej pytań o to, co zrobić ze starymi lokalizacjami, które mają po kilkanaście lat, tracą klientów i wymagają solidnego remontu, a także nowego pomysłu na funkcjonowanie. Jak ocenia ekspert KPMG, być może potrzebne będą bardziej radykalne decyzje - czasami bardziej będzie się opłacało wyburzyć stary obiekt i postawić na jego miejscu inny, często oferujący zupełnie nowe funkcje. Tym samym, część obiektów może zniknąć z rynku. - Hipermarkety będą się zmieniać, będą próbowały dostosować się do nowych trendów zakupowych, oferować nowe usługi, bardziej wygodne zakupy, które mogą przyciągnąć klientów z powrotem do dużych sklepów - mówi Piotr Grauer.

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

  • nick 2014-03-10 14:33:08

    ekspert opowiada truizmy - dyrdymały;

    gdyby miał prowadzic hipermarket albo

    doradzać sieci w konkretnej sprawie pewnie okazaloby się, ze jego ekspercka wiedza jest bezużyteczna

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11336

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane