REKLAMA
REKLAMA

Ekspert o projekcie Galerii Kabaty

www.portalspozywczy.pl 6 marca 2014 13:08

Projekt budowy Galerii Kabaty wykonano głównie pod kątem maksymalnego, komercyjnego wykorzystania terenu działek Tesco, zezwalając na absurdalną przestrzennie komasację kubatur, praktycznie nie biorąc pod uwagę relacji przestrzennych z sąsiadującą, istniejącą zabudową mieszkaniową - wynika z analizy dr inż. arch. Janusza Kołaczkowskiego z biura projektowego AB Architekci.

REKLAMA
Wątpliwości eksperta budzi proponowanie wciśnięcia w substancję zabudowy mieszkaniowej kubatury Galerii Kabaty, o gabarycie wysokościowym 10-30 m. W swym wielkopowierzchniowym obszarze, wypełniłaby ona w sposób maksymalny przestrzeń pomiędzy zabudową mieszkaniową otaczających ulic. Projekt nowej inwestycji Tesco zakłada 43 tys. mkw. powierzchni, ok. 120 sklepów, 2000 tys. miejsc parkingowych. Planowana data otwarcia to 2016 r.

- W żadnym innym przypadku w Warszawie nie zaproponowano realizacji obiektu handlowo-usługowego o tak dużej kubaturze - a co za tym idzie, także o maksymalnych uciążliwościach związanych z jego obsługą techniczną - wciśniętej w zwarte wnętrze układu urbanistycznego, mieszkaniowej zabudowy wielorodzinnej - zauważa dr inż. arch. Janusz Kołaczkowski, wskazując na hałas związany z wentylacją, klimatyzacją, chłodzeniem, rozładunkiem i wywozem odpadów.

- Nieprawidłowe jest rozwiązanie projektowe, a niestety zgodne z planem miejscowym, polegające na zbliżeniu projektowanej kubatury C.H.U. Kabaty, wraz z nieobudowaną drogą zaopatrzenia oraz z przestrzeniami rozładunku towarów i wyładunku odpadów, do wschodniej pierzei ulicy Sępa-Sarzyńskiego, izolowanej akustycznie od otoczenia jedynie pełnym ogrodzeniem o wysokości 2,5 m - dodaje architekt.

Analizując układ funkcjonalny dostawy zaopatrzenia i wywozu odpadów do i z planowanej Galerii Kabaty, ekspert zwraca uwagę na nieprawidłowość projektowania odkrytego placu dostaw od strony południowej, który powierzchniowo jest podobny do obecnie funkcjonującego, lecz bardziej ułomny pod względem możliwości wykonania prawidłowych manewrów samochodów o dużych gabarytach (TIR), niż w istniejącym jednokondygnacyjnym budynku marketu Tesco, który obecnie stwarza poważne problemy transportowe i emituje hałas.
Zjawisko takie występowało w przypadku realizacji dostaw wyłącznie w godzinach 6 - 22 w istniejącym markecie Tesco.
- Nieprawidłowy komunikacyjnie, wąski i podatny na unieruchomienie, w przypadku awarii któregoś z samochodów, jest także trakt dostaw oraz ekspedycji odpadów wzdłuż wschodniej ściany C.H.U., zagrażający moim zdaniem otoczeniu, ze względu na hałas odbity od ścian projektowanego C.H.U. i zbyt niskie ogrodzenie pełne - wskazuje dr inż. Kołaczkowski.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12554

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA