PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Ekspert o przedświątecznych trendach w promocji artykułów

Autor: Marta Kuba, Konsultant Procontent Communication dla dlahandlu.pl 29 listopada 2014 10:17

Ekspert o przedświątecznych trendach w promocji artykułów

Kiedyś sieci stawiały głównie na produkty spożywcze, teraz znacznie poszerzają swoje oferty o produkty z zakresu mody, przemysłu elektronicznego oraz branży kosmetycznej. Jest to bardzo mocno związane z zapotrzebowaniem konsumenta. Polacy z roku na rok coraz większą uwagę przywiązują do prezentów.

W Polsce jeszcze kilka lat temu budżet świąteczny był przeznaczany głównie na artykuły spożywcze. Trendy w zakupach znacznie uległy zmianie. Z badań Gemius Audience wynika, że w ostatnich latach znacznie wzrosło zainteresowanie produktami z zakresu rynku drogeryjnego. Najbardziej pożądane i najchętniej kupowane produkty świąteczne to perfumy, kosmetyki, na drugim miejscu są produkty dla dzieci i zabawki. Znacznie bardziej popularne są również prezenty w formie kart prezentowych, wykupionych gotowych voucherów na różnego rodzaju usługi oferowane przez ośrodki SPA czy też sieci sklepów. Klienci są coraz bardziej wymagający, w związku z tym prezenty w formie produktów spożywczych zastępują bardziej wyrafinowane, droższe upominki. 

Wzrost uwagi konsumentów do zakupu prezentu świątecznego jest bardzo mocno kreowany przez środki komunikacji masowej. Promocje i komunikaty na temat oferty przedświątecznej pojawiają się już na początku listopada. Jest to celowy zabieg aby przygotować klienta oraz przypominać mu o zakupach.

Komunikacja z konsumentem w takim okresie jest bardzo istotna. Producenci prowadzą działania zachęcające do zainteresowania się produktem, a w etapie końcowym do jego zakupu. Pod wpływem dużej ilości reklam, komunikatów konsumenci automatycznie większą uwagę przywiązują do zakupów.
Sieci sklepów przygotowują specjalne, okazyjne zestawy świąteczne w dogodnych cenach tak, aby przekonać klienta do zakupu produktu o którego nawet nie miał w planach. 

Działania PR są rozpoczynane z coraz większym wyprzedzeniem. Związane jest to ściśle z tym, że przyspiesza również rynek wydawniczy. Zarówno kampanie reklamowe jak i świąteczne wydania magazynów pojawiają się każdego roku z większym wyprzedzeniem. W związku z tym że rynek kosmetyczny, modowy stawia ogromny nacisk na komunikację przedświąteczną, klienci odchodzą już od kupowania tzw. podstawowych upominków. Przekonują się do zakupu bardziej prestiżowych prezentów za całkiem dogodną cenę.

Komunikacja PR sieci sklepów, marek w tym okresie stawia główny nacisk na świąteczne, limitowane serie produktów. Przedświąteczny klient poszukuje zupełnie innych artykułów. Marki odzieżowe realizują kolekcje dedykowane na święta i sylwestra. Sieci supermarketów również stawiają na produkty odzieżowe, kosmetyki, perfumy. Takim działaniom towarzyszą kampanie reklamowe, zdjęcia które doskonale ukazują idealną atmosferę świąt. Jest to dążenie do poczucia prestiżu przez klienta. Przy takich działaniach produkty bardziej ekskluzywne są dostępne dla każdego. 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11474

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 533212

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane