Ekspert: Promocyjna sprzedaż towaru za 1 grosz daje sprzedawcy prawo do odliczenia podatku

Autor: dlahandlu.pl 19 listopada 2015 11:42

Ekspert: Promocyjna sprzedaż towaru za 1 grosz daje sprzedawcy prawo do odliczenia podatku fot. shutterstock

Lidl w ramach zwiększenia lojalności klientów proponuję książkę "Ryby są super". Aby zdobyć 1 egzemplarz należy zebrać sześć naklejek, które są przekazywane za zakupy o wartości minimum 50 zł (razem 300 zł) i dopłacić 1 grosz. O powody takiej konstrukcji promocji zapytaliśmy Magdalenę Flis, doradcę podatkowego współpracującego z Tax Care.

"Praktyka taka wynika z obowiązujących regulacji podatkowych. Dokonywanie sprzedaży dodatkowego towaru za symboliczną złotówkę czy grosz przynosi podatkowe korzyści dla obydwu stron, zarówno dla sprzedawcy, jak i nabywcy.

Sprzedawca towaru za symboliczną opłatą zwiększa atrakcyjność swojej oferty, co finalnie doprowadza do intensyfikacji sprzedaży i jednocześnie zachowuje prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zakupie towarów oferowanych odpłatnie, ale z dużym rabatem.

Nabywca natomiast ma możliwość dokonania zakupu po atrakcyjnej cenie i dodatkowo po jego stronie nie powstanie konieczność wykazania przychodu z nieodpłatnego świadczenia, albo przychodu z częściowo odpłatnego świadczenia.

Atrakcyjność takiego rozwiązania marketingowego potwierdzały wielokrotnie organy podatkowe w wydawanych interpretacjach indywidualnych, przykładowo wskazać należy interpretację indywidualną wydaną przez Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z 14 stycznia 2014 r., sygn. IPPB2/415-747/13-2/MK1, z 16 września 2014 r. sygn. IPPB4/415-588/14-2/JK3, czy też Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, w interpretacji indywidualnej z dnia 2 września 2010 r., sygn. ILPB1/415-680/10-2/AO" - wyjaśniła Magdalena Flis z Tax Care. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11127

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane