PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Ekspert: Przyszłość handlu to włączanie rozrywki do zakupów

Autor: dlahandlu.pl 16 maja 2017 09:31

Ekspert: Przyszłość handlu to włączanie rozrywki do zakupów fot. Trilux

Obecna sytuacja rynkowa sprzyja rozwiązaniom wspierającym wzajemną stymulację kanałów elektronicznej i stacjonarnej sprzedaży. Należą do nich między innymi budowanie nastroju skłaniającego do wydłużenia wizyty oraz zwiększenie wizualnej dostępności i atrakcyjności produktów tak, by zachęcały do kupna – mówi Filip Gabryelczyk, menedżer sprzedaży segmentu retail TRILUX Polska oraz ekspert oświetlenia Polskiego Komitetu Oświetleniowego.

Obserwując odwrót klientów od ogromnych hipermarketów, Target, Best Buy i Ikea otwierają mniejsze, wyspecjalizowane placówki. Małe, wygodne placówki generują mniejsze koszty inwestycji i utrzymania, dając szansę na wypracowanie większych zysków dzięki minimalizacji ponoszonych nakładów i lepszej ekspozycji towaru. 
W badaniach Accenture Interactive 56% konsumentów przyznaje, że chętniej robią zakupy w miejscach (również wirtualnych), w których sprzedawca zna ich po imieniu. Jednak stosowane od lat sposoby, takie jak bezpośrednie adresowanie e-maili, stały się oczywiste i nie robią już wrażenia. Z drugiej strony, klienci są coraz bardziej skłonni udostępniać informacje na swój temat w zamian za personalizowane oferty. Odsetek osób, które zgodziłyby się na przetwarzanie historii swoich zakupów celem dostosowania propozycji do ich potrzeb i preferencji zwiększył się w ciągu roku z 33% do 54%. Trend ten jest spójny z popularyzacją koncepcji retailtainment, polegającej na włączaniu w doświadczenia konsumentów elementów rozrywki dopasowanych do ich trybu życia. 

Typem sklepów, gdzie łatwo jest dopasować ofertę do określonych preferencji oraz połączyć zakupy z rozrywką, są winiarnie. Jednym ze spektakularnych przykładów takiej placówki jest zlokalizowany w niemieckiej Kolonii Kölner Weinkeller. Nie tylko zadbano tu o infrastrukturę, zachęcającą do zapoznania się z oferowanymi produktami, ale także stworzono wystrój, dzięki któremu obiekt może konkurować z niejedną atrakcją turystyczną. – W znajdującej się 13 metrów pod ziemią winiarni zastosowano typowe dla sklepów sektora premium oświetlenie akcentujące. Uzupełniono je oprawami uplight, kojarzącymi się ze sposobem, w jaki eksponuje się zabytki architektury – mówi Filip Gabryelczyk, z TRILUX Polska. – Rozwiązania oświetleniowe zostały zintegrowane z system zarządzania TRILUX LiveLink, pozwalającym stosować różnorodne scenariusze świetlne. W zależności od bieżących potrzeb, właściciel może rozkładać akcenty pomiędzy oświetleniem użytkowym a nastrojowymi aranżacjami umilającymi organizowane w lokalu wydarzenia – dodaje. Przekształcenie sklepu w atrakcyjne centrum spotkań to istotny, spójny z współczesnymi trendami krok w kierunku przeistoczenia zakupów w pozytywne doświadczenia. Ich personalizacja jest możliwa dzięki wdrażaniu programów lojalnościowych, pozwalających skojarzyć z konkretnym klientem historię transakcji. Choć przykład podarowania konsumentowi butelki jego ulubionego wina jest szczególnie jaskrawy, z powodzeniem można uciekać się do analogicznych rozwiązań także w innych branżach – od informowania o nowej książce najczęściej czytanego autora po przyznanie rabatu na kupowane regularnie produkty spożywcze.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • nie 2017-06-27 15:48:08

    inteligentnym zarowkom mowimy NIE!

  • gf 2017-06-07 01:56:11

    pachnie inwigilacją za pomocą inteligentnych zarowek. nie, dziekuje. moze jescze czipem pod skora mialbym placic? a dla portalu dlahandlu wlaczam adblocka od dzisiaj, mimo iz wczesniej dla tego portalu mialem wylaczony. stop sledzeniu.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11109

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane