Ekspert PwC: Zakup Whole Foods może przechylić szalę walki o rynek na stronę Amazona

Autor: dlahandlu.pl 21 czerwca 2017 12:57

Ekspert PwC: Zakup Whole Foods może przechylić szalę walki o rynek na stronę Amazona Michał Kreczmar, fot. PTWP

Kombinacja prędkości dostaw, wygody oraz niskich kosztów oferowanych przez Amazon (m.in. dzięki Amazon Prime) z szerokością „półki” świeżych towarów dostarczanych przez Whole Foods może być prawdziwym języczkiem u wagi, który przechyli szalę walki o rynek sprzedaży towarów spożywczych na korzyść koncernu Jeffa Bezosa - uważa Michał Kreczmar, dyrektor w zespole ds. transformacji cyfrowej PwC.

Kluczowe pozostaje pytanie, czy Amazon jest już gotowy logistycznie i technologicznie (z perspektywy procesów oraz obsługi klienta etc.) do podboju rynku spożywczego, a zakup Whole Foods to kolejny element strategii, czy też „okazyjna” transakcja, która ma dopiero udostępnić koncernowi brakujące dane o konsumentach, procesach na styku kanałów online i offline, sposobie sprzedaży świeżych produktów. w dłuższej perspektywie pozwalając firmie doprowadzić do perfekcji ten obszar biznesu.

Mówiąc o wyzwaniach związanych z branżą spożywczą nie możemy także zapominać, że na rynku amerykańskim zadebiutowały niemieckie sieci Lidl oraz Aldi, które również mogą zmienić obecny układ sił - dodaje Michał Kreczmar, dyrektor w zespole ds. transformacji cyfrowej PwC.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane