REKLAMA
REKLAMA

Ekspert radzi jak przygotować sklep na Wielkanoc

Autor: dlahandlu.pl 4 kwietnia 2012 10:48

W handlu detalicznym tygodnie poprzedzające Święta Wielkanocne są kolejnym - po Bożym Narodzeniu - okresem, w którym sklepy mogą liczyć na kilkunastoprocentowy wzrost obrotów sprzedaży. W ekspozycji sklepu warto stosować - kojarzącą się ze świątecznym okresem kolorystykę i symbolikę świąt. Jaskrawa żółć i zieleń, powinny pozytywnie działać na wzrokowców - mówi Piotr Haman, wiceprezes firmy Cursor.

REKLAMA

Sklepy planując święta powinny skoncentrować się na tych kategoriach produktów, które mają szczególne szanse na zwiększenie sprzedaży. W tym okresie klienci najczęściej sięgają po słodycze, napoje, produkty niezbędne do przygotowania świątecznych potraw oraz środki czystości.

Nie należy również zapomnieć o akcesoriach dekoracyjnych. Warto zatem wydzielić świąteczną strefę promocyjną, w której znajdą się dekoracyjne jajka, wiklinowe koszyki, palmy oraz czekoladowe zajączki. Powinna się ona znajdować na samym początku sklepu. Będzie to pierwsza rzecz, na którą klient spojrzy. Taka lokalizacja pozwala zatrzymać uwagę konsumenta w miejscu, które poza sezonem świątecznym, nie jest tak atrakcyjne sprzedażowo. Ważne jest, by strefa ta miała świąteczny charakter oraz została wyraźnie oznaczona, na przykład za pomocą jasno zielonych wiosennych owijek, plakatów czy zawieszek - instruuje Piotr Haman.

W okresie świąt sklepy powinny zwrócić szczególną uwagę także na odpowiednie zatowarowanie sklepu. Szeroka gama produktów jest tutaj kluczowa. Klient powinien mieć świadomość, że miejsce, w którym robi zakupy oferuje mu duży wybór. Dodatkowa ekspozycja produktów pomaga zwiększeniu sprzedaży i zapewnia lepszą widoczność produktów, ułatwiając konsumentowi zakupy. Warto przy tym pomyśleć o zwiększeniu ilości materiałów POS takich, jak stojaki i regały. 

Świetnie sprawdzającym się narzędziem promocji w czasie Świąt Wielkanocnych są również degustacje produktów. Jest to dobry pomysł w przypadku przede wszystkim produktów FMCG, takich jak tradycyjne produkty regionalne. Święta Wielkanocne to idealny czas, by producenci wędlin, serów czy wypieków zaprezentowali swoje wyroby klientom. 

Odpowiednio wczesne wyeksponowanie produktów powoduje, że klienci szybciej rozpoczynają przygotowania do Wielkanocy i tym samym chętniej dokonują zakupów. Jednak podobnie - jak w przypadku Świąt Bożego Narodzenia - również w czasie Wielkanocy nie należy dekorować sklepu zbyt wcześnie. Produkty do sprzedaży promocyjnej najlepiej wprowadzać stopniowo do oferty, rozszerzając ich wybór na jakieś 3 - 4 tygodnie przed świętami. Trzeba pamiętać, że klient musi się przyzwyczaić do ich obecności w sklepie - dodaje Piotr Haman.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4252

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA