Ekspert SAP na VII FRSiH: Rozwój e-commerce nie spowoduje kanibalizacji tradycyjnego modelu sprzedaży

Autor: Marta Witkowska, dlahandlu.pl 16 października 2014 15:27

Ekspert SAP na VII FRSiH: Rozwój e-commerce nie spowoduje kanibalizacji tradycyjnego modelu sprzedaży

- Czy tradycyjny biznes to już przeszłość? Rynek i procesy sprzedaży się zmieniają i jest to naturalny proces. Dotyczy to każdej z branż - jednokanałowy model odchodzi w niepamięć. W modelu omni-channel zakup towaru bądź usługi jest dopiero początkiem relacji klienta ze sprzedawcą. Ten model nie wyklucza tradycyjnego kanału sprzedaży - wszystkie kanały są w nim transparentne, przenikają się - mówił podczas debaty "Forum Nowych Technologii. Biznes handlowy na pograniczu świata realnego i wirtualnego" Bartosz Niwiński, dyrektor regionalny CEE, Hybris Software, an SAP company.

- Omni-commerce to trend, w którym sprzedaż online to taka, która w dowolnym punkcie zakupu ociera się o kanał online, niezależnie od tego jak się zaczyna i jak się skończy. Model omni-channel charakteryzują cztery cechy:  klient końcowy przestaje rozróżniać kanał sprzedaży - mamy tu spójność komunikacji firmy z oczekiwaniami klienta; proces zakupowy nie jest liniowy - zmieniają się sposoby komunikacji i podejmowania decyzji zakupowych; sprzedaż stała się z natury rzeczy wielkonałaowa - płynne przechodzenie między różnymi kanałami. Po czwarte - klienci oczekują, że każda interakcja będzie do nich dopasowana, kanały cyfrowe pozwalają poznać klienta - mówił Bartosz Niwiński.

Zdaniem eksperta SAP, kanał online musi być spójny z modelem wcześniej obecnym na rynku. - Pojęcie omni-channel nie jest tożsame z multi-channel, gdzie nie było procesu przepływów między kanałami. W omni-channel jest transparencja, zakup to dopiero początek relacji klienta ze sprzedawcą - dodaje Niwiński.

Bartosz Niwiński przedstawił również badania rumuńskiego oddziału Makro, z których wynika, że klienci omni-channel kupują więcej. - Po uruchomieniu platformy onine sprzedaż wzrosła także w tradycyjnym sklepie. Klienci zaś nie odczuli, że kupują więcej, choć faktyczie tak było. Klienci zaangażowani kupują więcej, nie ma kanibalizacji tradycyjnego modelu. W rumuńskim Makro po uruchomieniu platformy internetowej udało się ściągnąć nowych klientów także do sklepu tradycyjnego - dodaje Bartosz Niwiński. 

Ekspert zwrócił również uwagę na wielką rolę procesu customer experience. -  Wychodzenie naprzeciw potrzebom klientów jest kluczowe w procesie sprzedaży. Brytyjski sklep z zabawkami The Entertainer, oferuje dostawę już w 90 minut od momentu zakupu, a usługę click&collect w ciągu 30 minut. To rewolucja i najpewniejszy sposób na zdobycie lojalnych klientów - przekonuje ekspert SAP.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12313

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane