Ekspert: Sieci próbują poprawić wizerunek marek własnych

Autor: portalspozywczy.pl 14 września 2010 22:07

Ekspert: Sieci próbują poprawić wizerunek marek własnych

- Naturalnymi argumentami za wertykalizacją działalności przez sieci handlowe są kwestie kontroli jakości, ale w ogromnej mierze także zatrzymanie w grupie dużej części marży. Dla sieci, które podlegają gwałtownemu rozwojowi, niemniej istotną kwestią jest zapewnienie, że baza produkcyjna private label, nadąża za dynamiką rozwoju sieci handlowej - mówi Krzysztof Badowski, partner w firmie doradczej Roland Berger.


 - Mówiąc o zatrzymanych marżach, zauważmy, że wkładem do działalności produkcyjnej sieci jest produkt całkowicie nieprzetworzony, a wiec tańszy, zaś na wyjściu otrzymujemy produkt przetworzony, generujący wyższą marżę. Kwestia jakości jest nie mniej ważna, jako ze marki prywatne, przez wiele lat kojarzone z niską ceną i niską jakością próbują zmienić ten wizerunek, zwłaszcza, ze dla wielu sieci, nie tylko dyskontowych, niektóre linie produktowe marek własnych są elementem przewagi konkurencyjnej - tłumaczy ekspert firmy doradczej Roland Berger.

Grupa EDEKA (Billa, Selgros) w swojej strukturze ma przetwórstwo mięsne, owocowo-warzywne, produkcję win oraz zakłady piekarskie. Zaś francuska Grupa Muszkieterów (sieć Intermarche) ma nawet własne przetwórstwo owoców morza.

Według eksperta należy również pamiętać, ze private label to jest "volume game". - Potężni gracze są w stanie zagospodarowywać praktycznie w całości zdolności wytwórcze swoich zakładów produkcyjnych, co prowadzi do dużej efektywności produkcyjnej, a tym samym do możliwości zaoferowania konkurencyjnej ceny na półce.- tłumaczy Krzysztof Badowski.

Zdaniem eksperta istotne jest pytanie, co jest priorytetem inwestycyjnym dla sieci handlowej? - Pamiętajmy, ze sieci uruchamiają działalność produkcyjną w sytuacji, gdy walka o lokalizacje" zamienia się w walkę pomiędzy lokalizacjami i formatami". Czy w Polsce już jesteśmy na tym etapie? Wydaje się, że tak, ale nie oznacza to, że struktura handlu jest już ustabilizowana. Patrząc na rozdrobnienie handlu widać jasno, zże po stronie budowy sieci wszyscy gracze mają przed sobą jeszcze lata pracy. I widać tez, ze największe sukcesy w wymiarze rentowności odnoszą marki, które konsekwentnie koncentrują się na budowie sieci w swoim wypracowanym formacie, np. Biedronka, Żabka czy Netto - podsumowuje partner w firmie doradczej Roland Berger.

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane