PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Ekspert: Sieci Real zabrakło w ostatnim czasie impetu do rozwoju

Autor: portalspozywczy.pl 28 czerwca 2011 14:38

Zdaniem Agnieszki Górnickiej, prezesa firmy Inquiry, jeśli rozmowy dotyczące przejęcia sieci hipermarketów Real są "w toku", to ich rezultat jest wysoce niewiadomy. - Wal-Mart jest "jedną z firm" zainteresowanych transakcją. Nie wiadomo, kim są pozostali potencjalni oferenci, ilu ich jest, ani na ile poważne są ich zamiary. Publikacja sensacyjnej wiadomości przed zakończeniem rozmów daje do myślenia - mówi Agnieszka Górnicka.

REKLAMA

- Przypomnijmy, że w przeszłości podobne pogłoski poprzedziły sprzedaż sieci Géant. Wszystko się zgadzało, przedstawiciele Wal-Marta faktycznie odwiedzili centralę Géant w Warszawie, a sieć został sprzedana; nabywcą był jednak Real. Niewykluczone, że i tym razem sytuacja może się powtórzyć - dodaje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl prezes agencji badawczej Inquiry.

Zdaniem Agnieszki Górnickiej z ostatnich informacji wynikają jednak dwa ważne wnioski; po pierwsze Wal-Mart ponownie interesuje się Polską, a po drugie, że sieć Real jest na sprzedaż. - Odkąd Wal-Mart porzucił plany ekspansji na rynku rosyjskim, polski rynek - na parę lat porzucony - staje się ponownie naturalnym wyborem w naszej części świata. Stosunkowo duży i rosnący rynek wewnętrzny, członkostwo w UE, rozwijający się sektor handlu detalicznego - to wszystko ważne przesłanki. Jeśli zaś chodzi o sieć Real, w ostatnim czasie firmie jakby zabrakło impetu do rozwoju. Niemniej gdy właściciel myśli o sprzedaży, to brak inwestycji w nowe lokalizacje, przejęcia, programy konsumenckie czy poszerzanie oferty - zastanawiający w przypadku firmy o takim potencjale - przestaje dziwić - tłumaczy ekspert.

Warto się zastanowić, czy wejście Wal-Marta do Polski poprzez przejęcie Reala istotnie zmieni krajobraz polskiego handlu? - Jeśli sieć przygotuje dobrą strategię rozwoju, uwzględniającą specyfikę polskiego rynku, na pewno tak, ale zmiana nie będzie tak dramatyczna, jak oczekiwano jeszcze kilka lat temu. W szczególności, trudno oczekiwać podjęcia przez nowego gracza na rynku wojny cenowej, co było główną przyczyną obaw kilka lat temu. Od pewnego czasu widać jednak wyraźnie, że segment hipermarketów potrzebuje świeżych inicjatyw, by wyjść ze stagnacji: tutaj Wal-Mart może wnieść bardzo wiele - uważa Agnieszka Górnicka.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 15924

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1120696

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA