REKLAMA
REKLAMA

Ekspert: Sieciom handlowym brakuje charakterystycznego wyróżnika w kategorii pieczywo

www.portalspozywczy.pl 27 kwietnia 2015 14:35

Ekspert: Sieciom handlowym brakuje charakterystycznego wyróżnika w kategorii pieczywo

Sklepy nie potrafią sprzedawać pieczywa w Polsce. Jedyną siecią ogólnopolską, która wyznacza trendy w podejściu do sprzedaży pieczywa jest Lidl, ale i tu brakuje – po przyjrzeniu się asortymentowi - dobrej jakości ciastek słodkich czy słonych przekąsek - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Andrzej Piętka z Akademii Wypieków.

REKLAMA

Zdaniem Piętki, konkurenci próbują wzorować się na sklepach i asortymencie tej sieci. Nie szukają nowych, innowacyjnych rozwiązań, dopasowanych do polskich upodobań oraz smaku. W kategorii pieczywa sieciom handlowym brakuje charakterystycznego wyróżnika produktowego lub usługi mogącej stać się symbolem tylko dla konkretnego szyldu sklepów.

- Sieci handlowe nie potrafią sprzedawać samodzielnie chleba i najchętniej wszelkie koszty przerzucają na piekarnie/dostawców. Oczekują inwestycji w piece do wstawienia na sklepy, lady i regały oraz chcą pełnej transparentności kosztów surowcowych receptur. Brakuje im koncepcji lub właściwych doradców, jak lub co należy zrobić - tłumaczy Piętka.

W opinii przedstawiciela Akademii Wypieków, sieci handlowe nie są skłonne do zaoferowania od siebie zbyt wiele samych dostawcom, którzy pod naciskiem na obniżanie cen upraszczają receptury produktów. Skutkuje to problemem z utrzymaniem dobrej jakości pieczywa i jego dalszą odsprzedażą dla klienta sklepu. Sieci wywierają silny nacisk na postawienie przez piekarnie pracownika, który zza lady będzie sprzedawał produkty, jak również na zabieranie 100 proc. zwrotów niesprzedanego towaru.

- To ma duży, negatywny wpływ na jakość produktów piekarniczych sprzedawanych w tych sklepach. Zawsze znajdzie się piekarnia, która będzie gotowa sprzedać za niższą cenę chleb, bez liczenia, czy jej się to w ogóle kalkuluje. Piekarnie, które potrafią to policzyć, najczęściej mają pieniądze na rozwój i pewną niezależność od sieci handlowych czy dyskontowych. Rozwijają się i wyznaczają trendy na rynkach lokalnych - ocenia Piętka.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA