REKLAMA
REKLAMA

Ekspert: Siłę dobrej nawigacji po stronie e-sklepu widać po tym, jak wpływa na sprzedaż

Autor: Agata Lejman, ekspert SalesBee 26 stycznia 2016 09:57

Według SalesBee tylko 3 na 100 klientów gości e-sklepów dokonuje zakupu. Zanim do niego dojdzie konsument musi znaleźć to czego szuka. W odróżnieniu od większości stron internetowych, te należące do kategorii e-commerce zawierają powielone wersje podstawowej strony gdzie każda kolejna kopia odpowiada jednemu produktowi. W ten sposób jeden serwis zawiera setki i tysiące podstron. Nadal wiele sklepów nie ma dobrych, rozbudowanych wyszukiwarek, które usprawniają znalezienie tego co klienta interesuje.

REKLAMA

Jak dobrze skonstruować wyszukiwarkę w e-sklepie i dzięki temu zwiększyć konwersję?

Podstawą prac nad usprawnieniem tego aspektu działania naszej strony jest odpowiednie pogrupowanie towaru. Kategorie, do których dany produkt będzie przypisywany muszą być jasne i czytelne. Jeśli w asortymencie mamy zarówno damskie kombinezony przeznaczone do codziennego noszenia, jak i ich sportowy odpowiednik przeznaczony do uprawiania sportów zimowych to musimy rozdzielić je na dwie różne kategorie np. kombinezony damskie i strój sportowy. Dzięki temu będzie łatwiej zarówno nam jak i konsumentom.

Pierwszym punktem pracy nad wyszukiwarką jest dodanie filtrów umożlwiających pogrupowanie produktów wedle wszystkich możliwych cech wyróżniających. Dla klienta liczy się każdy szczegół, od ceny, przez rodzaj, kolor, rozmiar aż do tego jakie produkty najczęściej wybierają inni użytkownicy. Artykuły możemy też pogrupować wg. ich sprzedaży. Oprócz porządkowania po kategorii bestseller można też dodać kategorię produktów, których sprzedaż najszybciej rośnie – wtedy można założyć, że robi się na nie moda. Tak samo możemy wyróżnić najnowsze artykuły, które dodano do oferty.

Warto również dodać filtry pozwalające na odszukanie produktu najbardziej nam odpowiadającego z tej samej, wąskiej kategorii. Np. wybierając koszulkę danego producenta klient może chcieć zawęzić ofertę tylko do czarnych t-shirtów z nadrukiem. Analogicznie powinniśmy mu umożliwić filtrowanie dla jednego, już upatrzonego przez niego artykułu – jeśli produkt ma kilka wersji rozmiarowych czy kolorystycznych to musimy dać możliwość łatwej selekcji cech interesujących kupującego. Najlepiej umieścić taką możliwość z boku strony danego produktu, tak żeby była widoczna dla użytkownika. Warto też dodać informację jak szeroka jest wyszukana kategoria – ile zawiera produktów i stron do przejrzenia – jeśli klient nie będzie miał ochoty przeglądać pięciuset produktów to będzie miał możliwość dalszego zawężania wyników wyszukiwania do satysfakcjonującej go ilości rekordów. Należy też dobrze wyeksponować wszystkie wybrane przez użytkownika filtry tak żeby mógł w każdej chwili je usunąć czy zmodyfikować.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12311

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA