PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Ekspert: Sklepy będą stawiać na szybkość obsługi i eksponować jakość produktów

Autor: Jacek Chaczykowski, OTOMI 13 sierpnia 2014 11:59

Ekspert: Sklepy będą stawiać na szybkość obsługi i eksponować jakość produktów

Zakupy produktów codziennego użycia często są "złem koniecznym" i na pewno wszystko będzie zmierzać w kierunku wygody klienta, zaoszczędzenia czasu czyli zakupów internetowych, elektronicznych w różnych formach - uważa Jacek Chaczykowski z firmy OTOMI.

Dobrym przykładem, może być sklep frisco.pl, który pojawił się w metrze. Na ścianie stacji metra zamontowano zdjęcie z widokiem regałów sklepowych z artykułami na półkach. Skanujac poszczególne produkty zamawiało się dostawę do domu. Jako że w większości takich zakupów mamy do czynienia z produktami powtarzalnymi i znanymi, opcja ta jest bardzo korzystna patrząc od strony kosztów stałych sklepu. Nie mamy sklepu a jednocześnie nie jest to typowy sklep internetowy, jesteśmy na ulicy blisko klienta.
Przynależność do danej sieci, z własnym profilem, listą zakupów powtarzalnych, automatycznymi zamówieniami będzie standardem jak dziś obecność w mediach społecznościowych.

Drony dostarczające paczki do 2,5 kg już latają w Chinach, a w Europie i Stanach trwają prace nad dostosowaniem prawa dla możliwości poruszania się takich bezobsługowych kurierów. Firma Amazon i Deutsche Post również już dokonały pierwszych prób dostarczania paczek przy pomocy tej technologii, która z pewnością wkroczy również na rynek zakupów codziennego użytku i zrewolucjonizuje dostawy świeżych produktów.

Co zyska na znaczeniu - szybkość obsługi lub bezobsługowe opcje. Typowe produkty będą tłem kupowanym z automatu a wszystkie eko, regionalne produkty będą przyciągać i przywiązywać klientów. Jakość produktów będzie eksponowana.

Na znaczeniu zyskają wszystkie gadżety ułatwiające zakupy. Począwszy od lodówek składających zamówienia automatycznie, poprzez wózki z elektronicznym zliczaniem produktów, opcje automatycznych płatności. Nawet Biedronka zmienia się i wprowadza opcje płacenia kartą. To może wydawać się małą zmianą, ale za tym ruchem na tym etapie idzie zwiększenie obrotów, które zniweluje wielokrotnie koszty wprowadzenia tej opcji. Jest to właśnie krok w ułatwianiu zakupów klientom.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • Jurek 2014-09-30 10:47:40

    Jako osoba z doświadczeniem w handlu wiem, ze ekspozycja towaru ma duże znaczenie, przyciąga wzrok etc. Mój patent to stawianie na jakosc ekspozycji - od leasingPlus leasinguje dobry sprzęt - meble, półki wszystko pierwsza klasa i się sprawdza, klienci to doceniają

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11193

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane