PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Ekspert: Smaki polskich konsumentów się internacjonalizują

Autor: Gazeta Wyborcza 1 lutego 2013 09:16

Zdaniem Krzysztofa Badowskiego, partnera zarządzającego Roland Berger Strategy Consultants, globalizacja sprawiła, że potrzeby konsumentów z różnych krajów są do siebie coraz bardziej podobne. Polski konsument oczekuje dzisiaj mniej więcej tego samego co francuski, niemiecki czy hiszpański - czytamy w Gazecie Wyborczej.

Krzysztof Badowski twierdzi, że ludzie na Zachodzie kupują chętnie produkty z kategorii bio i eko, w Polsce sprzedaż takich rzeczy też rośnie, i to dwucyfrowo, jednak baza jest bardzo niska, więc tego szerzej nie widać.

Jak informuje Gazeta Wyborcz zdaniem eksperta Polska jest nadal biedniejsza niż Niemcy, w naszym kraju są też bogatsze i biedniejsze regiony. Jednak jego zdaniem dzięki funduszom unijnym te różnice powoli się wyrównują. Ludzie są świadomi jaką paletę opcji mają do dyspozycji i zamierzają korzystać z dodatkowych opcji.

Zdaniem eksperta podróże sprawiają, że smaki polskich konsumentów się internacjonalizują. Stąd duże znaczenie w naszej diecie zaczynają odgrywać ryż, kuskus czy makaron. Zwyczaje zakupowe i konsumpcyjne mogą się wyrównać, choć oczywiście będą lokalne specyfiki wynikające z zaszłości, historii i zwyczajów zakupowych, które będą wpływały na zachowania konsumenckie. Pozostaną też nisze specyficzne dla poszczególnych rynków jednak główny nurt będzie bardzo podobny we wszystkich krajach - dodaje Badowski w rozmowie z Gazetą Wyborczą.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11419

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane