Ekspert: Społem nie wykorzystało w pełni swojej szansy

Autor: Onet.pl 17 grudnia 2014 10:37

Grupa Społem, z rocznymi przychodami 7 mld zł, należy do największych polskich sieci handlowych. - Gdy obserwujemy konkurencję, jej siłę kapitału, środki i warunki w jakich funkcjonuje, to nasze wyniki finansowe należy uznać za sukces. Ale jeśli patrzymy w przyszłość, to stabilizacja bez rozwoju nie wróży dobrze - ocenia na łamach Onetu Jerzy Rybicki, prezes Zarządu Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców Społem.

Opinia dotycząca perspektyw zbieżna jest z oceną dr. Macieja Krausa, dyrektora biura firmy doradczej FernPartners  i wykładowcy na wydziale zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Uważa on, że Społem nie wykorzystała swojej szansy na początku lat 90., zanim weszły do Polski zagraniczne sieci handlowe. Wtedy była możliwość, by się zreformować, unowocześnić sprzedaż, zmodernizować obiekty. O tyle wówczas byłoby to łatwiejsze zadanie, że sieć od wielu lat istniała w świadomości Polaków. Mocnym punktem tej sieci sklepów według Macieja Krausa jest zaufanie do marki Społem. Jednak to nie jest aż tak mocny atut w dobie silnie rozwiniętej rywalizacji na rynku.

Po stronie pozytywów Kraus wymienia stała kadrę, czyli dobry kontakt ze stałymi klientami, lokalizacje sklepów, polski kapitał i korzenie.

Na pewno Społem myśli o rozwoju sieci sklepów Lux, których jest ok. 150, i Gama (120). Te ostatnie powstają po modernizacji dotychczas funkcjonujących sklepów - podaje Onet.

Zdaniem dr. Macieja Krausa, Społem powinno mimo wszystko dążyć do ujednolicenia sklepów. Wpłynie to na zwiększenia rozpoznawalności.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11051

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane