REKLAMA
REKLAMA

Ekspert: Stokrotka i Polomarket mogą odczuć rywalizację ze strony sklepów dyskontowych

Autor: portalspozywczy.pl 7 lutego 2012 15:22

Zdaniem Zbigniewa Rekusza, partnera w funduszu Mid Europa Partners, tradycyjne sieci supermarketów, jak Stokrotka czy Polomarket mogą boleśnie odczuć rywalizację ze strony sklepów dyskontowych. - Tego typu supermarkety są często zlokalizowane w mniejszych miejscowościach. Kiedy do takiej miejscowości wchodzi Biedronka, to sklep supermarketowy na pewno to odczuje - mówi partner Mid Europa.

REKLAMA
- Biedronka wchodzi w nowy format i podejmuje próby nowej formy ekspansji, jednak ma jeszcze duży potencjał rozwoju w swoim segmencie - dyskontowym - ocenia Zbigniew Rekusz, partner w funduszu Mid Europa Partners. Jego zdaniem, takie próby mogą okazać się ryzykowne, bo rynek jest trudny.

- Biedronka chce przyspieszyć ekspansję, rozwój organiczny, jednocześnie wchodząc w nowe segmenty. Rynek jest jednak dosyć trudny, bardzo konkurencyjny. Wchodzenie z nową koncepcją na trudnym rynku jest bardzo ryzykowne - mówi partner Mid Europa.

I dodaje, że są przyczyny, dla których dyskont jest atrakcyjny: jest to ograniczona liczba indeksów, dzięki czemu może osiągać efekt skali i odpowiednie ceny. - Widać różnice w cenie między Biedronką i sklepem osiedlowym. Jeśli ktoś będzie podążał w kierunku rozszerzenia asortymentu, siłą rzeczy będzie musiał stracić ze swoich zalet i korzyści efektów skali - ocenia Zbigniew Rekusz.

Więcej na www.portalspozywczy.pl


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11549

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA