Ekspert: Stokrotkę może kupić spółka, która dopiero chce wejść na polski rynek

Autor: portalspozywczy.pl 6 lipca 2011 12:27

Ekspert: Stokrotkę może kupić spółka, która dopiero chce wejść na polski rynek

- Mogą to być zarówno podmioty działające już na polskim rynku w tym sektorze, jak i firmy, którym będzie zależało na zbudowaniu od zera takiej sieci - również te, których nie ma jeszcze w Polsce - mówi Piotr Grauer, wicedyrektor w firmie doradczej KPMG.

- Spółki, które funkcjonują w Polsce, a którym zależy na rozwijaniu sieci detalicznej, której jeszcze nie mają, bądź jest ona bardzo mała także mogą upatrywać tu szansy - np. Ruch z nowym właścicielem, który rozważał wejście w conveniece stores, może zainteresować się częścią mniejszych formatów, podobnie Kolporter, który od kilku lat próbuje rozwijać sieć obecnie pod marką Dobry Wybór. Dla obydwu graczy kupno gotowej sieci pozwoliłoby na dynamiczne zaistnienie w tym sektorze - wzrost organiczny może trwać wiele lat, zanim powstanie naprawdę silna i stabilna sieć sklepów detalicznych - mówi Piotr Grauer.

Jak twierdzi ekspert innym źródłem zainteresowania transakcją nabycia sieci Emperii mogą być silniejsze sieci hurtowników, szukające sposobów wzmocnienia swojej pozycji w zakresie grupy odbiorców ich oferty hurtowej poprzez integrację pionową. - Należy wspomnieć też o funduszach typu private equity, które od dawna interesują się transakcjami w tym sektorze - dodaje ekspert.

Czytaj więcej w artykule: Ekspert: Stokrotka, należąca do Emperii, powinna być atrakcyjnym celem przejęcia

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10456

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane