Ekspert: Strategia wyrównywania najniższych cen nie przynosi rezultatów

Autor: dlahandlu.pl 25 kwietnia 2016 08:39

- Na rynku każdy z graczy bardzo uważnie patrzy na to, co robią konkurenci. Patrzy tzn. monitoruje, spisuje, analizuje ceny i ich zmiany. Ale patrzeć a widzieć i wyciągać wnioski to dwie różne rzeczy. Sieci posiadają masę danych, jednak nie "wyciskają" z nich wszystkiego - uważa dr Maciej Kraus, dyrektor w dziale strategii PwC.

- Z naszego doświadczenia wiele sieci prowadzi strategie "wyrównaj najniższą cenę". Jednak w długim okresie taka strategia nie przynosi rezultatów. Zaawansowana analityka uwzględniająca rozbudowane modele to przyszłość. Nie jest filozofią strategia "równania cen". Filozofią jest takie zarządzanie mixem cena/promocja /komunikacja, aby z jednej strony stworzyć wizerunek najtańszej sieci, a z drugiej  - nie inwestować bez sensu w obniżki, których klienci nawet nie zauważa - dodaje dr Maciej Kraus.

Przeczytaj także: Pozycjonowanie cenowe musi brać pod uwagę profil klientów sklepu

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10467

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane