Ekspert: Taktyka Biedronki może się obrócić przeciwko marce

Autor: Piotr Zajlich, Creative & Strategic Director San Markos 27 czerwca 2014 09:49

Ekspert: Taktyka Biedronki może się obrócić przeciwko marce

To, że nasi kochani rodacy słabo liczą wiemy od dawna. Dlatego dość łatwo przekonać ich na podstawie pojedyńczych produktów, że "najniższe ceny" w Biedronce to fakt. Tymczasem z łatwością znajdziemy chociażby w internecie porównania koszyków zakupów z których wynika, że Biedronka plasuje się pod koniec stawki. Aby nie być posądzonym o stronniczość przyjmijmy, że średnio połowa stawki to uczciwa pozycja z punktu widzenia konsumentów. Tak, czy inaczej wynika z tego jasno, że nie są to "najniższe ceny" - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Piotr Zajlich, Creative & Strategic Director San Markos.

W tym momencie dokładnie widać jaką siłę mają media. Olbrzymie nakłady przekładające się na stałą obecność w świadomości odbiorców doskonale budują przekaz, o który chodzi strategom i marketerom Biedronki nawet, jeśli nie jest do końca oparty na prawdziwych danych. Tak, czy owak, jeśli okazuje się, że brnięcie pod prąd w rzeczywistości jest skuteczne, to byłoby nieroztropne zaprzestanie takiego sposobu reklamy. A więc skoro brnięcie pod prąd rzeczywistości działa, to brnijmy w to do końca. Stąd w mojej opinii pojawił się absurd. Daleki jestem od sugerowania, że Biedronka drwi z odbiorców próbując wmówić im swoją wersję świata - to po prostu agresywna taktyka. Taktyka, która może obrócić się jednak przeciw marce, bo z filmów wyraźnie wyłania się przekaz "nie ma nic dziwniejszego od cen w Biedronce". Prawda. Najniższe i nie najniższe zarazem są rzeczą dziwną.

Co do jakości samych komunikatów uważam, że są zrobione bardzo dobrze. Porządna reżyseria, fajne animacje, proste historie, w których znajdziemy "twist" mogący niektórych rozbawić. Nie mam uwag. No, może poza tym, co za tymi komunikatami stoi, ale o tym pisałem na początku...
  • konsumentka 2014-07-30 12:40:48

    Mam taki sam odbiór Biedronki co ekspert.Cała strategia reklamowa jest bardzo nośna i klientów im nie brakuje.Niektórzy nadal myślą że jest to polska sieć.Większość liczyć nie umie a Biedronka i inne dyskonty- zeżrą nasz rodzimy handel.Wtedy podniosą ceny i my konsumenci, będziemy musieli się obudzić.A reklamy są niestety niezłe i obiektywnie przyznaje to ekspert.

  • jak 2014-06-28 16:21:52

    do słownika

  • jak 2014-06-28 16:20:39

    Zajrzyj ekspercie to słownika i sprawdź jak się "nierostropne" pisze poprawnie.

ZOBACZ WSZYSTKIE (9)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12453

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane