Ekspert: Tesco stało się marką nijaką, która reaguje na trendy z dużym opóźnieniem

www.portalspozywczy.pl 27 czerwca 2017 11:37

Ekspert: Tesco stało się marką nijaką, która reaguje na trendy z dużym opóźnieniem fot. shutterstock

Obserwujemy Tesco, które od dłuższego czasu przeżywa poważne kłopoty zarówno w Polsce, ale także na całym świecie, w kontrze do Carrefoura, który rozwija się i wprowadza coraz to nowe usługi, sięga po innowacje – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

- Można powiedzieć, że jest to starcie tradycji z nowoczesnością rodem z reklam Lidla, tylko, że w tym przypadku tradycja wcale tak dobrze nie smakuje – tłumaczy Kaczmarek.

Dodaje, że to zderzenie i ogromną różnice obserwujemy również w komunikacji marketingowej, którą prowadzą sieci. – Tesco, które od czasu wygaszenia platformy komunikacji z Heniem i Krysią w roli głównej, stało się marką nijaką, która reaguje na rynek i trendy dużym opóźnieniem. Z drugiej strony Carrefour, który nie tylko znalazł na siebie ciekawy sposób komunikacyjny i konsekwentnie go realizuje, ale wybiega do przodu, eksperymentuje, szuka możliwości, które pozwolą jeszcze bardziej zaspokoić oczekiwania klienta – komentuje ekspert.

– Z pewnością zachowawczość Tesco w komunikacji jest pochodną kłopotów biznesowych, jednak często mądra i strategicznie przemyślana komunikacja marketingowa może być motorem napędowym, który pozwoli sieci wyzbyć się chociaż części kłopotów – uważa Radosław Kaczmarek.

– Natomiast Carrefour wykorzystuje trendy i innowacje, aby jeszcze mocniej zaistnieć
w umysłach klientów i odróżnić się od konkurencji. Dlatego nie tylko poukładania biznesowych spraw, ale także dużego skoku do przodu i znalezienia swojej własnej komunikacyjnej drogi obecnie potrzebuje Tesco, jeżeli chce wyjść obronną ręką z tego, co się dzieje w polskiej przestrzeni handlu – podsumowuje Radosław Kaczmarek.

Całość na portalspozywczy.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • marek 2017-07-01 09:58:33

    U mnie to Carrefour zatrudnia Ukraincow, więc nie kupuje w Carrefourze! tyle w temacie!

  • Toms 2017-06-30 10:29:46

    Szkoda, że autor nie jest w stanie wymienić konkretnie ani jednej innowacji, którą to rzekomo wdraża Carrefour.

    Nie pracuje w żadnej z tych sieci, ale sprawiedliwość trzeba oddać:

    Tesco - kasy samoobsługowe, scan&shop, marka odzieżowa, finanse i ubezpieczenia (ostatnio nawet dla zwierząt:), bistro ...

    Carrefour poza świetną kampanią TV, postawieniem na świeżą żywność (jak wszyscy teraz), obniżeniem jakości obsługi (z powodu mniejszej ilości etatów) - jakoś świata nie wojuje:)

  • jestem kupczykiem z tećko 2017-06-28 10:43:26

    BRAWO!!! TYTUŁ PASUJE DO TESCO!!!

ZOBACZ WSZYSTKIE (3)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10546

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane