PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Ekspert: W tym roku to klienci zaskoczyli sklepy przed świętami

www.portalspozywczy.pl 22 listopada 2016 16:51

Sklepy w tym roku nie zrobiły niczego zaskakującego, jeśli nie liczyć przełamania pewnej bariery psychologicznej, czyli rozpoczęcia przygotowań do Bożego Narodzenia przez 1-szym listopada oraz kolejnej akcji sieci Lidl, która ponownie oferuje książkę kucharską za wydane w niej 300 zł – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

REKLAMA

Czym sieci handlowe mogą zaskoczyć klientów przed świętami? – Jak na razie to klienci zdążyli zaskoczyć dwie czołowe sieci handlowe – mocno kontrowersyjną reakcją na promocję marek własnych w Lidl oraz wykupieniem praktycznie całego nakładu Świeżaków w Biedronce. Co jeszcze raz pokazuje, jaka jest siła tych najbardziej prostych narzędzi marketingowych. Dlatego trzeba je umiejętnie wykorzystywać i kontrolować. A przede wszystkim nie dopuszczać do przeoczeń, chociażby na poziomie regulaminu, jak to miało miejsce w promocji Lidla – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Dodaje, że sklepy w tym roku, z tego co obserwujemy w tym momencie, nie zrobiły niczego zaskakującego, jeśli nie liczyć przełamania pewnej bariery psychologicznej, czyli rozpoczęcia przygotowań do Bożego Narodzenia przez 1-szym listopada oraz kolejnej akcji sieci Lidl, która po raz kolejny oferuje książkę kucharską za wydane w niej 300 zł. – Oczywiście dobrze umocowanej w obowiązującym trendzie – polskości. W końcu książka nosi tytuł „Kuchnia Polska”. Już niedługo czeka nas black friday – pytanie, jak mocno i czy sieci odpowiedzą na ten coraz popularniejszy w Polsce (głównie w sklepach on-line) zwyczaj – mówi ekspert.

– Co ciekawe, w tym roku święta to… praktycznie jeden weekend i dzień powszedni – poniedziałek 26-grudnia. To na pewno będzie miało wpływ na wiele decyzji zakupowych dotyczących zapasów, planowania odwiedzin, ilości czasu wolnego i urlopu w pracy. Wszystko to będzie miało bezpośrednie przełożenie na przedświąteczne zakupy klientów – wyjaśnia Radosław Kaczmarek.

Tłumaczy, że dla przeciętnego pracownika oznacza to brak możliwości sprytnego wzięcia urlopu i świętowania przez co najmniej tydzień. A krótszy czas świętowania to mniejsza „świąteczna” konsumpcja wielu kategorii produktów.

Całość: portalspozywczy.pl


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16466

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA