Ekspert: Weszliśmy w erę obsesji konsumenckiej

Autor: dlahandlu.pl 8 lutego 2012 14:50

Zdaniem George Lawrie, wiceprezesa Forrester Research od początku XX wieku świat przeszedł przez różne etapy rozwoju rynku. Wykorzystywanie dominującego trendu pozwoliło wielu firmom na spektakularny sukces, o ile w porę wyczuły właściwą tendencję. Obecnie wkroczyliśmy w erę obsesji konsumenckiej, co oznacza, że zwyciężą te firmy, które będą umiały najlepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów.

Na początku XX wieku mieliśmy do czynienia z erą produkcji, gdzie sukces odniósł np. Ford, następnie erą dystrybucji (Wlamart, UPS), by przejść do ery informacji (Google), a obecnie od 2010 roku wkroczyliśmy w erę obsesji konsumenckiej (BestBuy, Apple). Wyczuwanie i zaspakajanie potrzeb klientów to szansa dla firm na osiągnięcie sukcesu i na wyprzedzenie konkurencji. 

Aby sprostać tym wyzwaniom firmy starają się z doświadczenia zakupowego uczynić sztukę, atakując klienta nowymi doznaniami. Należy to robić m.in. przez rozwijanie różnych kanałów sprzedaży, w tym sprzedaży e-commerce, sprofilowane pozycjonowanie asortymentu, a także budowanie lojalności klientów.

Jak wynika z badania firmy Forrester Research 36 proc. menadżerów sieci handlowych obawia się konkurencji ze strony sklepów internetowych, które prowadzą tylko działalność w sieci, zaś 40 proc. zaś uważa, że ich sieci sklepów mogą ucierpieć na skutek pogarszania się ogólnych warunków ekonomicznych.
Zdaniem szefów sieci handlowych największe zwroty z inwestycji można osiągnąć dzięki właściwej polityce cenowej i promocyjnej (58 proc. odpowiedzi). Kolejnym punktem, który pozwala na poprawę wyników jest zwiększanie lojalności klientów i bezpośrednie promocje konsumenckie (55 proc. wskazań).

Aby móc właściwie ocenić i zaspokoić potrzeby klientów niezbędne jest pogłębione zbieranie informacji o ich preferencjach i wyborach.

W badaniu wzięło udział 100 przedstawicieli sieci detalicznych z Europy i Stanów Zjednoczonych, w tym 3 osoby z Polski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11051

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane