PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

Ekspert: Wojna między Lidlem a Biedronką toczy się o świadomość marki

Autor: www.dlahandlu.pl 18 listopada 2013 09:30

Ekspert: Wojna między Lidlem a Biedronką toczy się o świadomość marki

Wojna pomiędzy Lidlem i Biedronką nie toczy się w obszarze cen. To batalia o świadomość marki, oparta na zupełnie różnych założeniach strategicznych. I, co ważniejsze, działania te przynoszą efekty dla jednych i dla drugich - mówi w rozmowie z portalem dlahandlu.pl Piotr Zajlich, creative & strategic director, San Markos.

- Biedronka z żelazną konsekwencją komunikuje to, co leży u jej podstaw: "jesteśmy dyskontem, a zatem mamy najniższe ceny". Ta konsekwencja, w połączeniu z budżetem reklamowym na poziomie ponad 160 mln zł rocznie, przynosi wymierne efekty. Ale człowiek funkcjonuje w otoczeniu innych. Dla jednych (najbardziej lojalnych klientów Biedronki) to, że stoją do kasy w najtańszym sklepie, nie jest niczym nadzwyczajnym - mówi Piotr Zajlich.

- Inni jednak, i jest to grupa coraz liczniejsza, nie chcą być kojarzeni z produktami z najniższej półki. To tych konsumentów pozyskuje dziś Lidl. Daje im powód do racjonalizacji emocjonalnej wizyty w dyskoncie. Lidl fakt posiadania niskich cen przyjął jako rzecz oczywistą - wynikającą z kategorii, do której przynależy. Pokazał jednak ludziom, że niska cena nie wyklucza dobrej jakości, co poparł kampanią reklamową z kulinarnymi autorytetami - Pascalem i Okrasą - i budżetem reklamowym na poziomie ponad 200 mln zł. Zaangażowanie znanych polskich vlogerów do kampanii w Internecie wskazuje, że sieci także zależy na pozyskaniu ludzi młodszych - dodaje przedstawiciel San Markos.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • dystrykt 2013-11-24 21:48:44

    Ciekawy jest fakt iż idąc do biedronki nikt nie zastanawia się nad jakością gdyż reklamy wmawiają nam że jest świeżo i cudownie!podam mały przykład jeśli ktoś ma chęć sam sprawdzi!otóż w biedronce sprzedaje się pastę do zębów jednej marki jedna jest droższa a druga tańsza, pierwszą produkują Polacy w Świdnicy a druga Chińczycy!ciekawe?i fascynujące zarazem!

  • Marta 2013-11-21 14:53:12

    Bzdura .Nie mająniższych cen . Nie wmawiajcie klientom!.Trzy razy odwiedzilam Biedronke niedawno otwartą blisko mnie i nie dokonałam żadnego zakupu. Sprawdziłam dokladnie, bo wmawia się ,że nie przyjmuje się płatnosci kartą w zamian za niższe ceny. Nic podobnego. Drogo.Nadalkupuję w ubojniach , hurtowniach i u chłopa, gdzie mogę negocjować ceny.

  • Adam 2013-11-18 23:33:00

    A ja się nie zgodzę z Tobą Jurku. Koszyk zakupów Biedronki jest w środku stawki uwzględniając prócz dyskontów super i hipermarkety, które w odwrotny sposób niż biedronka zamieniają produkty markowe na marki własne. Cena i asortyment nie mają więc takiego znaczenia, jak to, co wydaje się konsumentom, a na to pracuje wizerunek.

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11419

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane