Ekspert: Wyhamowuje dynamika sprzedaży produktów FMCG w internecie

Autor: dlahandlu.pl 2 marca 2016 14:22

- Rynek sklepów internetowych z żywnością będzie się nadal rozwijał, ale zauważalne są symptomy wyhamowania dynamiki sprzedaży produktów spożywczych sieci. Ci, którzy kupują online już są przekonani do tego rozwiązania, ale ta grupa nie rośnie w znaczącym tempie - uważa Artur Czajka, ekspert Nielsena.

Badania Nielsena wskazują, że 25 proc. kupujących żywność w internecie deklaruje, ze będzie to robić częściej niż dotychczas. Artur Czajka zauważa, że są grupy zupełnie pominięte przez przedstawicieli branży e-grocery. - O ile skutecznie zwrócono się do młodych rodziców, to zupełnie przeoczono osoby starsze, zakładając, że i tak nie korzystają z internetu. To prawda, ale seniorzy mają korzystające z sieci dzieci, do których można by skierować działania komunikacyjno-reklamowe - mówi ekspert Nielsena.

Co zachęca klientów do wejścia na strony detalistów? Najczęściej (69 proc.) akcje promocyjne. Samą chęcią zrobienia zakupów spożywczych onlinie kieruje się 29 proc. badanych. Inni szukają przepisów na potrawy (27 proc.) lub chcą wziąć udział w konkursie (12 proc.).

Dla 65 proc. badanych zakupy w internecie są wygodne. Ponad połowa ankietowanych jako korzyści wskazała również oszczędność (58 proc.) czasu oraz niższe ceny (54 proc.).

Jak przyszłość czeka sprzedaż omnichannel? Zdaniem eksperta, wygrają ci, którzy odpowiednio zintegrują działania wokół sprzedaży zarówno stacjonarnej, jak i internetowej, poprzez m.in. stronę www, media społecznościowe, smartfon, gry wideo, aplikacje, magazyny i katalogi.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10920

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane