PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Ekspert: Wystawa to najtańszy sposób komunikacji dla sklepu

Autor: dlahandlu.pl 15 lutego 2012 09:02

Ekspert: Wystawa to najtańszy sposób komunikacji dla sklepu

O sposobie właściwego budowania wizualizacji sklepu, urządzaniu jego wystawy i wpływie komunikatów wzrokowych na klienta rozmawiamy z dr Markiem Borowińskim, specjalistą od visual Merchandisingu oraz zwiększania sprzedaży.

REKLAMA

Na co zwracają uwagę klienci sklepów ?
Jeśli mówimy o nowych klientach, których sklep che pozyskać to na pewno jego wizerunek jest ważnym czynnikiem, wpływającym na konsumentów. Najczęściej jest to bardzo subiektywna ocena potencjalnych nabywców. W związku z tym należy zadbać o wygląd sklepu i jego otoczenia. Trzeba tez sprawdzić jak wygląda jego komunikacja zewnętrzna. Szyld, reklamy, czy są właściwej wielkości oraz czy są widoczne dla przechodniów. Również trzeba zatroszczyć się o wystawę sklepową, która jest pewnego rodzaju wizytówką sklepu.

Jak powinna wyglądać profesjonalna witryna sklepowa ?
Okno sklepowe jest naturalnym łącznikiem pomiędzy konsumentem, a sklepem, jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na percepcję przechodniów. Klient często na podstawie oceny witryny podejmuje decyzje o tym, czy wejść do tego konkretnego sklepu. Okno sklepowe powinno się różnić od drugiego, tak, by w odbiorze klienta nie stworzyć jednej masy. Wystawa to jeden z najtańszych kanałów komunikacji, który pokazuje autentyczny towar, a nie wyobrażenie o nim. Dodatkowo prezentacja odbywa się w miejscu sprzedaży, co w znaczący sposób wpływa na decyzyjność klientów. Jeśli oglądamy wystawę sklepu i jeśli ona na poziomie obrazu plastycznego (kompozycji, koloru, ustawienia produktów i oświetlenia itd.) zostanie zaakceptowana, to dopiero wtedy świadoma część mózgu zaczyna analizować pozostałe elementy, czyli napisy, ceny, informacje o produktach oraz promocje. Dobrze zaprojektowana witryna powinna skupić uwagę przechodniów za pomocą obrazu, ponieważ ludzki umysł w pierwszym spojrzeniu nie analizuje a jedynie ocenia go w bardzo prosty sposób - podoba mi się lub nie. Istotą dobrej wystawy jest więc zbudowanie pozytywnego obrazu u odbiorcy. 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1145700

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA