Ekspert: Zakupy przez internet przestaną być tańsze, niż w sklepach tradycyjnych

Autor: Newseria 29 września 2014 09:25

Zakupy w sklepach internetowych nie będą już taniały. Mimo to ten kanał sprzedaży w dalszym ciągu ma się rozwijać w tempie 20-25 proc. rocznie. Przedsiębiorcy będą musieli szukać nowych sposobów, by wyróżnić się i przyciągnąć klientów. To może oznaczać problemy dla tych, którzy nie znajdą innowacyjnych pomysłów. Na branżę wpłyną też nowe wymogi prawne, które wchodzą w życie w grudniu tego roku.

Sklepy internetowe doszły do bariery możliwości konkurowania za pomocą ceny - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Michał Berezowski, partner zarządzający CubeResearch, firmy badającej rynek e-commerce. Mniejszym sklepom będzie trudniej. One będą się rozwijały, muszą znaleźć metody, które pozwolą im wyróżnić się i przyciągnąć klientów do swojej oferty.
Jak wynika z badania CubeResearch i Shopera, którego wyniki zostały zaprezentowane podczas konferencji "Co nakręca e-commerce e-handel w czasach zmiany", w ostatnim roku już tylko 20 proc. sklepów internetowych zadeklarowało spadek cen. W jednej czwartej ceny wzrosły, a u ponad połowie pozostały bez zmian. Berezowski ocenia, że takiego trendu należy się spodziewać. Według niego w najbliższej przyszłości zakupy przez internet przestaną być tańsze niż w sklepach tradycyjnych. Taką samą tendencję od kilku lat można zaobserwować na dojrzalszych rynkach zachodnioeuropejskich.
Mimo to Berezowski nie spodziewa się zahamowania rozwoju rynku. Badania pokazują, że jest wręcz przeciwnie - dwie trzecie przedsiębiorców z branży e-commerce oczekuje wzrostu sprzedaży w przyszłym roku. Niemal 80 proc. liczy na zwiększenie liczby klientów, ale już tylko 8 proc. przewiduje obniżki cen. Berezowski zauważa, że cały rynek e-commerce powinien rosnąć o 20-25 proc. rocznie.
Rynek jest tak nasycony, że nie ma miejsca na błędy. Według badań CubeResearch i Shopera aż 79 proc. przedsiębiorców e-commerce ocenia konkurencję jako dużą lub bardzo dużą, a 46 proc. identyfikuje rywali jako barierę ograniczającą rozwój.
Sklepy będą musiały wyróżnić się na tle konkurencji już nie tylko grafiką, lecz chociażby wykorzystaniem technologii - przewiduje Jacek Zientkiewicz, marketing manager Shopera.
Przykładem jest rozwinięta przez Shopera technologia Responsive Web Design, która umożliwia wykorzystanie takiego samego układu i struktury na wszystkich typach urządzeń - od smartfonów po komputery.
Poza końcem obniżek cen i zwrotem w kierunku innych metod pozyskiwania klientów na rynek e-commerce duży wpływ będzie miało też nowe prawo, które wejdzie w życie w grudniu. Ustawa, zgodnie z unijną dyrektywą, powinna obowiązywać już od czerwca. Nałoży ona na przedsiębiorców internetowych wiele nowych obowiązków, w tym związanych z wydłużeniem czasu zwrotu oraz udzielaniem pełniejszej informacji klientom
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • zuziagola 2014-11-08 21:36:25

    Myślę, że dzięki przemyślanej kampanii promocyjnej i reklamie dadzą radę. Szczególnie, jeśli maja konkurencyjne ceny przy tej samej jakości (a to możliwe) i klientów, którzy im zaufali i polecają. Dodatkowo istnieje i coraz większą role spełnia marketing mobilny, można poczytać o zasadach i zaletach na tidemobile.pl. Dobrze opracowany plan, pomysł i możliwości jakie on daje pomogą pozostać na rynku.

  • Roberttoo 2014-09-29 15:00:10

    ten export jest do 4 liter, zawsze bylo i bedzie w necie taneij niz w sklepie stajionanrym, dlaczego:

    - duza konkurencja na ekranie monitora

    - tansza obsluga klienta niz w sklepie stacjionarnym

    - tansza logistyka, od A do Z niz w sklepie stacjionarnym



    wiekosci experci nie znaja reali i biora za to duza kase ;(

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10456

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane