REKLAMA
REKLAMA

Email marketing wpływa na większe obroty e-sklepu

Autor: Piotr Krupa, GetResponse 9 marca 2011 12:06

Według danych Emarketer.com z września 2010, amerykańscy marketerzy planują w 2011 roku zwiększyć wydatki na email emarketing o 74 proc. W Polsce z danych statystycznych wynika, że 80 proc. marketerów wykorzystuje różne formy email marketingu w działaniach promocyjnych, a blisko połowa rozsyła newslettery.

REKLAMA

Lista mailingowa
Aby rozpocząć działania email marketingowe, należy zacząć od zbudowania listy mailingowej - bazy odbiorców (klientów), do których będą wysyłane newslettery. Najprostszym sposobem jest formularz zapisu, umieszczany na stronie internetowej firmy. Jeżeli spółka dysponuje firmowym profilem na Facebooku, który jest aktywnie odwiedzany przez internatuów, to warto umożliwić im pozostawienie adresu email, umieszczając na nim właśnie formularz zapisu. Dane klientów można pozyskiwać także podczas targów, promocji sprzedażowych w supermarketach, itp. Ważne jednak, aby przy zbieraniu adresu email od przyszłego subskrybenta otrzymać zgodę klienta na przetwarzanie danych osobowych i otrzymywanie informacji handlowych. Pozwoli to uniknąć w przyszłości problemów oraz prowadzić kampanie zgodnie z dobrymi praktykami email marketingu.

Newsletter
Newsletter można wysłać w formacie tekstowym lub HTML. Stworzenie newslettera tekstowego ogranicza się jedynie do ułożenie tekstu, który ma zostać wysłany odbiorcom. Newsletter graficzny jest za to bardziej skuteczny. Z badania przeprowadzonego przez GetResponse wynika, że wiadomości tworzone w formacie HTML generują większy wskaźnik klikalności aż o 59 proc. Dzięki grafikom, zdjęciom i firmowemu logo wiadomość jest bardziej atrakcyjna i wiarygodna dla odbiorcy.
Innym rozwiązaniem jest platforma do email marketingu, która udostępnia użytkownikom gotowe do użycia szablony wiadomości w różnych kategoriach. Wystarczy wybrać jeden z szablonów, umieścić w nim treść i wysłać. Newslettery mogą być wysyłane z różnych okazji - promocje i rabaty, nowości produktowe, dodatkowe informacje o produkcie, życzenia okolicznościowe, konkursy, itp.

Wiadomości „follow up"
Wiadomość „follow up" to wiadomość wysyłana automatycznie po upłynięciu określonego czasu od zapisu do listy mailingowej. Nadawca musi jedynie przygotować treść oraz ustalić czas wysłania, a całym procesem koordynowania wysyłki zajmuje się już samoczynnie platforma email marketingowa.
Wiadomości „follow up" mogą być efektywnie wykorzystane w kampaniach promocyjnych, sprzedażowych i informacyjnych. Może to być także cykl edukacyjnych wiadomości „follow up" - wprowadzających do danej usługi lub produktu oraz kampanii sprzedażowych.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12601

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA