Emperia: Poprawa wyników w segmencie detalicznym przyniosła ponad 18 mln zł zysku

Autor: www.dlahandlu.pl 13 maja 2015 20:48

Emperia: Poprawa wyników w segmencie detalicznym przyniosła ponad 18 mln zł zysku fot. stokrotka.pl

W I kw. 2015 r. Emperia Holding uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 486 342 tys. zł (479 443 tys. zł w analogicznym okresie 2014 r.). Zysk z działalności operacyjnej to 19 895 tys. zł (5 568 tys. zł), a zysk okresu wyniósł 18 811 tys. zł (3 229 tys. zł).

- Grupa pozytywnie ocenia wyniki I kwartału bieżącego roku. Przychody ze sprzedaży w I kwartale 2015 roku były o 1,44% wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Na zrealizowany w 2014r poziom przychodów istotny wpływ miała deflacja cen artykułów spożywczych (wg GUS za I-III 2015 r. żywność i napoje bezalkoholowe – 3,7%) oraz silna konkurencja cenowa w segmencie detalicznym.
Wynik netto za I kwartał 2014 roku wyniósł 18.811 tys. zł, a w okresie porównawczym 3.229 tys. zł, co stanowi wzrost o 482,56%. Zdecydowanie lepszy wynik netto Grupy wypracowany w 2015 roku, to przede wszystkim efekt znaczącej poprawy wyników w segmencie detalicznym. Na lepszy wynik netto osiągnięty w I kwartale 2015 roku (pomijając transakcję zbycia nieruchomości, która wygenerowała 7.750 tys. zł zysku netto) wpłynął wzrost marży handlowej o 0,24% (3.177 tys. zł) i spadek kosztów operacyjnych o 2,47% (3.263 tys. zł) - komentuje zarząd Emperii Holding.

Zdarzenia jednorazowe, które w istotny sposób wpłynęły na wyniki Grupy to: 

- w I kwartale 2015 roku Grupa osiągnęła 61 tys. zł wyniku brutto na operacjach finansowych, zaś w i kwartale 2014 r - 374 tys. zł;
- w I kwartale 2015 roku zrealizowano wynik brutto na zbyciu nieruchomości 7.750 tys. zł, a w okresie porównywalnym 6 tys. zł zysku;
- w I kwartale 2015 roku segment detaliczny poniósł jednorazowe koszty związane z zamknięciem sklepów w kwocie 618 tys. zł, a I kwartale 2014r w kwocie 1.000 tys. zł,
- w I kwartale 2014 roku Emperia Holding uzyskała 1.634 tys. zł z tytułu kwot zasądzonych w sporze sądowym z Ernst & Young Spółka z o.o.,
- w I kwartale 2014 roku segment detaliczny poniósł dodatkowe koszty związane z połączeniem spółek detalicznych (Maro-Markety Sp. z o.o., Społem Tychy S.A. i Pilawa Sp. z o.o.) w kwocie 1.033 tys. zł. 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12737

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane