Emperia poprawia wyniki w segmencie detalicznym

Autor: www.dlahandlu.pl 17 listopada 2015 11:57

Emperia poprawia wyniki w segmencie detalicznym fot. materiały prasowe Stokrotka

Przychody Grupy Emperia w trzecim kwartale 2015 r. wyniosły 519 501 tys. zł i były wyższe o 7,29% niż w analogicznym okresie roku ubiegłego roku. Narastająco za trzy kwartały przychody ze sprzedaży wzrosły o 2,45%. EBITDA w trzecim kwartale wyniósł 20 351 tys. zł, a odpowiednio w trzecim kwartale okresu porównawczego 14 896 tys. zł, co oznacza wzrost o 36,62%. Narastająco za 3 kwartały 2015 roku odnotowano wzrost EBITDA o 26,19%.

Wraz z EBITDA poprawie uległ zysk Grupy. W trzecim kwartale 2015 roku wyniósł on 8 185 tys. zł, a w okresie porównawczym 119 tys. zł, co stanowi wzrost o 6 778,15%. Natomiast wynik netto za okres trzech kwartałów 2015 roku był wyższy o 113,21%  niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zdecydowanie lepszy wynik netto Grupy wypracowany w 2015 roku, to przede wszystkim efekt znaczącej poprawy wyników w segmencie detalicznym. W trakcie trzech kwartałów 2015 roku Grupa kontynuowała proces skupu akcji własnych. Wydatkowano na ten cel w tym okresie 38,1 mln zł.

 -  W warunkach utrzymującej się od ubiegłego roku na rynku deflacji cen artykułów spożywczych (wg GUS za trzeci kwartał br. żywność i napoje bezalkoholowe – 0,9%, a za trzy kwartały -2,2%) oraz silnej konkurencji cenowej, przychody ze sprzedaży segmentu detalicznego w trzecim kwartale 2015 roku były wyższe o 7,35% od wyniku okresu porównawczego, zaś narastająco za trzy kwartały wzrost przychodów wyniósł 2,29%. Wzrost ten wynika z większej ilości placówek handlowych uruchomionych w 2015 roku. Segment detaliczny zanotował znaczny wzrost EBIDTA, który wyniósł 7 725 tys. zł, a narastająco za trzy kwartały 30 734 tys. zł, co oznacza wzrost o 47%. Na osiągnięte wyniki pozytywny wpływ miała poprawa marży handlowej, utrzymanie dyscypliny kosztowej oraz dalsze doskonalenie systemu własnej logistyki - podkreśla zarząd firmy.

Sieć Stokrotka w odpowiedzi na trudny rynek i silną konkurencją cenową, w omawianym okresie zwiększyła swoją aktywność marketingową. Swoje działania skupiła również na wdrażaniu nowych scenariuszy cenowych oraz programów lojalnościowych.

W omawianym okresie segment nieruchomości osiągnął stabilny poziom przychodów i wyników finansowych. W trzecim kwartale 2015 roku nastąpił wzrost przychodów ze sprzedaży o 1,04%, a narastająco za trzy kwartały 2015 roku o 2,16% w stosunku do okresu porównawczego. Wynik netto segmentu w trzecim kwartale wyniósł 6 736 tys. zł i jest o 12,74% wyższy od wyniku okresu porównawczego, zaś wynik netto segmentu w okresie 3 kwartałów br. wyniósł 26 572 tys. zł i jest o 49,64% wyższy od wyniku analogicznego okresu ubiegłego roku.

Spółka Infinite konsekwentnie umacnia swoją pozycję rynkową rozbudowując portfolio proponowanych usług i rozwiązań informatycznych. W trzecim kwartale 2015 przychody ze sprzedaży tego segmentu były wyższe o 10,07%, a w okresie trzech kwartałów o 5,82% wyższe niż w analogicznych okresach roku poprzedniego.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10682

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane