Emperia prowadzi proces optymalizacji asortymentu w sieci Stokrotka

www.portalspozywczy.pl 17 maja 2012 14:11

Emperia prowadzi proces optymalizacji asortymentu w sieci Stokrotka

Spółka Emperia Holding prowadzi proces optymalizacji asortymentu w sklepach Stokrotki, z półek znikną niektóre produkty, nastąpi także wymiana części towarów na lepiej dopasowane do profilu sieci. Operacja ma zostać zakończona do końca III kw. 2012 r.

Według władz Emperii analizy pokazały, że sklepy sieci oferują zbyt szeroki asortyment, co generuje m.in. dodatkowe koszty. - Chcemy zmniejszyć liczbę produktów, tak aby lepiej dostosować ją do wielkości naszych sklepów - mówi prezes Emperia Holding Artur Kawa. - Obecnie analizujemy nasz asortyment kategoria po kategorii, sprawdzając, czy np. potrzeba nam kilka soków o tym samym smaku, produkowanych przez kilku różnych producentów. Okazuje się, że nie. Trzeba więc zmniejszyć ich liczbę. Chcemy także podpisywać umowy z firmami, które dostarczą nam towary w kilku kategoriach jednocześnie, a nie 1-2 wybrane produkt. Dzięki temu będzie można uzyskać lepsze warunki współpracy.

Prowadzone zmiany mają przynieść sieci znaczne oszczędności. W związku z ograniczeniem asortymentu, firma będzie renegocjować umowy z dostawcami, na półkach pozostaną produkty tych firm, które oferują najlepsze produkty, i z którymi uda się podpisać kontrakty na najkorzystniejszych warunkach. Te które będą chciały najmocniej partycypować w prowadzonych przez firmę akcjach promocyjnych.

Jednocześnie prezes zaznaczył, że proces redukcji asortymentu będzie kosztowny dla samej sieci. - Część asortymentu będzie trzeba sprzedać po obniżonych cenach, szczególnie te produkty które mają, krótsze terminy przydatności do spożycia. Będziemy musieli wygospodarować w sklepach specjalne półki na wyprzedawane towary, na co w naszych sklepach nie ma wiele miejsca - wyjaśnia Artur Kawa.

Prezes Emperii pytany, czy proces optymalizacji asortymentu zostanie przerwany, w sytuacji gdy dywizja detaliczna zostanie sprzedana, stwierdził, że decyzje dotyczące zarządzania siecią są podejmowane niezależnie od prowadzonego procesu sprzedaży.

Emperia Holding zarządza obecnie siecią 237 supermarketów na terenie całej Polski, które działają pod szyldami Stokrotka, Delima, Społem Tychy i Maro Markety.

Więcej na www.portalspozywczy.pl


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11907

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane