Emperia: Sklepy franczyzowe nie rozwijają się tak szybko, jak zakładaliśmy

www.portalspozywczy.pl 16 maja 2017 14:08

Stokrotka w 2017 r. planuje otworzyć łącznie 90 sklepów. Docelowo do końca 2017 roku Stokrotka chciałaby mieć 265 supermarketów, 117 marketów oraz 80 sklepów franczyzowych - poinformował Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding SA.

- Otwarcie 90 sklepów w 2017 roku to ambitny plan, ale zamierzamy go zrealizować. Większość otwarć będzie realizowana w II półroczu. Mamy zabezpieczone lokalizacje pod wszystkie supermarkety, które otworzymy - poinformował Dariusz Kalinowski, prezes Emperia Holding SA.

Dodał, że widzi największy potencjał w rozwoju formatu marketów, natomiast sklepy franczyzowe nie rozwijają się tak szybko, jak Stokrotka zakładała, ponieważ spółka stawia bardzo wysokie wymagania przedsiębiorcom, którzy chcą wejść we współpracę franczyzową i nie każdy z nich jest w stanie takie warunki spełnić.

Stokrotka aktualnie skupia się na korekcie (zmniejszaniu) poziomów zatrudnienia w sklepach po styczniowej podwyżce wynagrodzeń oraz na wdrażaniu nowych rozwiązań w zakresie zarządzania zapasami. Spółka intensyfikuje też działania w obszarze marki własnej, czyli pracuje nad nowym konceptem marki własnej, który długofalowo ma być jednym z kluczowych projektów budujących przewagę sieci na rynku

Sieć przygotowuje się również do kumulacji otwarć nowych sklepów w II półroczu. Stokrotka testuje też nowy format 5 market i przygotowuje się do kolejnych otwarć w formacie convenience. - Obecnie mogę powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni z formatu convenience oraz z wyników sprzedaży, który już od pierwszych dni generował obroty przekraczające nasze założenia. Jeśli testy pierwszych 10 sklepów wypadną pomyślnie, nastąpi proces wdrażania tego formatu - mówił prezes Stokrotki. W najbliższych tygodniach otwarte zostaną kolejne placówki z logo "5". Będą one powstawały w bliskiej odległości od centrów dystrybucyjnych, bo w przypadku sklepów o powierzchni 100 mkw. logistyka jest jednym z bardziej kosztownych procesów w całej działalności sklepu.

Spółka rusza również z pierwszą telewizyjną akcją reklamową - chce przetestować skuteczność reklamy telewizyjnej w porównaniu do reklamy radiowej. Wdrożenie nowej komunikacji marketingowej ma nastąpić 17 maja br.

Portalspozywczy.pl

 

 

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11733

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane