Emperia: Własna logistyka ma szanse ruszyć od drugiego półrocza 2013 r.

www.portalspozywczy.pl 15 listopada 2012 14:59

Emperia Holding do końca roku chce podjąć decyzję co do formy systemu własnej dystrybucji. Nie wyklucza wynajęcia 1-2 magazynów. Spółka szacuje, że własna logistyka ma szanse ruszyć od początku lipca 2013 roku. Do tego czasu chce wynegocjować u swoich dostawców obniżki cen.

- Potrzebujemy jeszcze kilku tygodni, by podjąć decyzję, myślę, że nastąpi to do końca roku. Rozważamy każdą opcję - mówi Artur Kawa, przes spólki.

- Operatorzy logistyczni zgłaszają się do nas, chcą się podjąć zadania dostarczania produktów do naszych sklepów. Jest też duża podaż obiektów magazynowych, wiele z nich jest pustych. Jeżeli otrzymamy magazyn we władanie, jesteśmy w stanie w ciągu 3-4 miesięcy wyposażyć go w regały - dodaje.

- W sytuacji wynajęcia magazynów, inwestycje w ten segment naszej działalności wyniosą kilka milionów złotych. Natomiast budowa magazynu jest najmniej prawdopodobnym scenariuszem - mówi Artur Kawa.

Kolejna decyzja będzie dotyczyć parku samochodowego - firma rozważa wynajem lub kupno ciężarówek.

Jak mówi prezes Emperii, Stokrotka ma być siecią ogólnopolską. System logistyczny będzie przygotowywany tylko pod potrzeby Stokrotki, spółka nie myśli o wychodzeniu z ofertą dystrybucyjną na zewnątrz.

Zdaniem Artura Kawy, realnym terminem, kiedy może ruszyć własna dystrybucja, jest 1 lipca 2013 roku. Do połowy przyszłego roku dystrybucja będzie odbywać się jeszcze w ramach umowy z Eurocash, którą potem Emperia może przedłużyć. - Nie wykluczamy dalszej współpracy z Eurocash, to będzie zależało od warunków handlowych - mówi prezes Kawa.

Elementem zmian w systemie dystrybucji jest renegocjacja umów z dostawcami. - Jeżeli chcemy wziąć na siebie koszty logistyki, które wyniosą kilka procent, to musimy te kilka procent uzyskać u dostawców - tłumaczy prezes Kawa. - W ubiegłym tygodniu spotkaliśmy się z naszymi najważniejszymi dostawcami, z którymi rozmawialiśmy na temat bieżących warunków handlowych i tego, jak nasza współpraca będzie wyglądała w przyszłości - dodaje.

Jego zdaniem efekty renegocjacji umów będą widoczne dopiero wtedy, kiedy ruszy własna dystrybucja, czyli od około początku lipca przyszłego roku.

Emperia zleciła firmie doradczej analizę asortymentu Stokrotki. - Prawdopodobnie w ciągu najbliższych tygodni będziemy wiedzieli, w którą stronę będzie ewoluował asortyment, czy np. ilość asortymentu jest dobra, a potrzebny jest tylko inny dobór - mówi Artur Kawa.

Ponadto, spółka oferuje sprzedaż 95 nieruchomości - głównie sklepów, ale także działek i magazynów. Wartość księgowa nieruchomości wynosi 386 mln zł. Zdaniem Artura Kawy, jest ona zbliżona do wartości rynkowej. Obecnie rynek nieruchomości jest rynkiem kupującego, jest dużo ofert, zarówno w Polsce jak i w Europie. Inwestorzy nie spieszą się z decyzjami. Myślimy, że proces sprzedaży będzie rozciągał się w czasie, ale nie mamy presji, by sprzedać nieruchomości. Będziemy je sprzedawać, jak otrzymamy dobre oferty - mówi Artur Kawa.

Spółka spodziewa się, że efekty obecnych działań będą widoczne w wynikach grupy najwcześniej w drugiej połowie 2013 roku. - Efekty naszej pracy powinni też zauważyć konsumenci w swoim koszyku zakupowym - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10873

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane