Emperia: Wynik netto segmentu detalicznego to 4,61 mln zł

Autor: dlahandlu.pl 28 sierpnia 2015 21:21

Emperia: Wynik netto segmentu detalicznego to 4,61 mln zł Wynik netto segmentu detalicznego w II kwartale 2015 roku był niższy o 52,99 proc. niż w okresie porównywalnym, fot. Emperia

Przychody ze sprzedaży Emperii w I półroczu 2015 roku wyniosły 982 431 tys. zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku była to kwota 981 803 tys. zł.  Przychody segmentu detalicznego osiągnęły wartość 957 226 tys. zł. Zysk okresu ukształtował się na poziomie 29 072 tys. zł (w pierwszym półroczu 2014 była to kwota 17 355 tys. zł). Wynik netto segmentu detalicznego to 4 618 tys. zł.

Przychody segmentu detalicznego w II kwartale 2015 roku były niższe o 2,22 proc., zaś narastająco za I półrocze odnotowano niewielki spadek przychodów o 0,21 proc. Na zrealizowany w 2015 roku poziom przychodów segmentu istotny wpływ miała deflacja cen artykułów spożywczych (wg GUS za II kwartał 2015r żywność i napoje bezalkoholowe – 2,1 proc., narastająco za I półrocze - 2,9 proc.) oraz silna konkurencja cenowa w segmencie detalicznym.

Wynik netto segmentu detalicznego w II kwartale 2015 roku był niższy o 52,99 proc. niż w okresie porównywalnym. Jednak należy wziąć pod uwagę fakt, że w II kwartale 2014 roku segment detaliczny rozwiązał rezerwę na umowy rodzące obciążenia, co łącznie z efektem podatkowym zwiększyło wynik tego kwartału o 5.160 tys. zł. Łączny wynik netto segmentu detalicznego za I półrocze 2015 roku wyniósł 4.618 tys. zł i był o 2 369,52 proc. wyższy niż w okresie porównywalnym (wtedy zysk wyniósł 187 tys. zł) - podaje Emperia.

Zdarzenia jednorazowe, które w istotny sposób wpłynęły na wyniki segmentu detalicznego :
- w II kwartale 2015 roku segment detaliczny poniósł jednorazowe koszty związane z zamknięciem sklepów w kwocie 811 tys. zł, a II kwartale 2014 w kwocie 1.757 tys. zł, oraz narastająco w I półroczu 2015 roku w kwocie 1.716 tys. zł, a I półroczu 2014 w kwocie 2.798 tys. zł,
- w II kwartale 2015 roku poniesiono koszty związane z zapłaconymi karami umownymi i odszkodowaniami w kwocie 2.032 tys. zł, zaś w II kwartale 2014 - 12 tys. zł, oraz narastająco w I półroczu 2015 roku w kwocie 2.185 tys. zł, zaś w I półroczu 2014r – 1.012 tys. zł,
- w II kwartale 2014 roku segment detaliczny rozwiązał rezerwę na umowy rodzące obciążenia (sklepy Delima) na kwotę 6.371 tys. zł, oraz odpowiednio aktywo z tytułu odroczonego podatku dochodowego w kwocie 1.211 tys. zł,
- w I półroczu 2014 roku segment detaliczny poniósł koszty związane z połączeniem spółek detalicznych w kwocie 1.033 tys. zł. 

W I połowie 2015 r. spółka Stokrotka zapłaciła kary i odszkodowania na łączną kwotę 2,2 mln zł. Wypłacone odszkodowania mają związek m.in. z przegranymi przez spółkę procesami sądowymi z byłymi dostawcami produktów pod marką własną.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

  • inka 2015-08-30 13:21:12

    Ciekawe, czy to zrobili te przychody, jak dokładnie rok temu, w vzerwcu wystawili kontrahentom faktury marketingowe, a w lipcu wszystko korygowawali... Ciekawe, że nikt tego nie Sprawdza... Ciekawe co na to KNF?...

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11336

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane