REKLAMA
REKLAMA

Emperia: wzrost przychodów z segmentów dystrybucja i supermarkety

Autor: dlahandlu.pl 2 marca 2011 09:51

W IV kwartale 2010 r. Grupa Dystrybucyjna Tradis zrealizowała przychody ze sprzedaży na poziomie 1 331 mln zł, co stanowi wzrost o 6,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2009. Natomiast dział supermarketów (Stokrotka, Delima) zrealizował przychody ze sprzedaży na poziomie 417,4 mln zł, co stanowi wzrost o 10,1 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2009 - wynika z najnowszych danych finansowych Emperii.

REKLAMA

Wzrost przychodów Tradisu ze sprzedaży spowodowany był przede wszystkim: pozyskaniem kontraktu na sprzedaż do stacji Orlen przez spółkę Tradis (kontrakt obowiązuje od czerwca 2010), zwiększeniem ilości oraz zakupów sklepów własnych oraz rozszerzaniem współpracy z sieciami franczyzowymi.

Zysk netto tego segmentu wyniósł w IV kwartale 12,6 mln zł, co daje spadek o 9,3  proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2009. Było to spowodowane wzrostem kosztów finansowych w grudniu wynikającym ze zbycia udziałów. - Ponadto należy podkreślić, że wpływ na osiągnięty zysk netto Grupy Dystrybucyjnej Tradis miały: optymalizacja kosztów w spółkach: Detal Koncept i Tradis oraz uzyskanie efektu skali związanego z przyrostem sprzedaży na istniejącej infrastrukturze logistycznej - tłumaczy spółka.

Jeśli chodzi o dział supermakety, przyrost przychodów wynika z lepszych wyników sprzedażowych sklepów istniejących i nowych otwarć. Zysk netto Stokrotki i Delimy w IV kwartale wyniósł 11,8 mln zł i był wyższy o 9,7 mln zł w stosunku do analogicznego okresu roku 2009. Nakłady inwestycyjne były natomiast niższe o 2,2 mln zł niż w IV kwartale 2009 roku, co było spowodowane mniejszą liczbą otwarć nowych supermarketów w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12967

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA