PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Emperia zmniejszyła marżę w segmencie detalicznym o 2,3 proc.

Autor: www.dlahandlu.pl 16 maja 2016 11:37

Emperia zmniejszyła marżę w segmencie detalicznym o 2,3 proc. fo. Stokrotka

Przychody ze sprzedaży Grupy Emperia w I kwartale 2016 roku wyniosły 605.464 tys. zł, były o 24,5% wyższe niż w I kwartale 2015 roku. To efekt wzrostu przychodów segmentu detalicznego. Wynik netto wyniósł 7.591 tys. zł, a w okresie porównawczym 18.811 tys. zł, co stanowi spadek wyniku o 59,6%.

REKLAMA

Na wynik I kwartału 2016 roku wpłynęły przede wszystkim transakcja zbycia nieruchomości w I kwartale 2015 oraz zmniejszenie marży handlowej w segmencie detalicznym o 2,3%, co było spowodowane: wdrażaniem nowej polityki cenowej, zmieniającej postrzeganie cenowe sieci Stokrotka, zastosowaniem promocyjnych marż handlowych w nowych sklepach (w szczególności otwartych w 2015 roku i I kwartale 2016 roku - łącznie 68 sklepów) i rozliczeniem akcji promocyjnej. Ponadto w I kwartale poniesiono dodatkowe koszty związane z uruchomieniem nowego centrum logistycznego w Lublinie.

Zdarzenia jednorazowe, które w istotny sposób wpłynęły na wyniki Grupy to:
- W I kwartale 2016 roku nie było transakcji zbycia nieruchomości, zaś w I kwartale 2015 roku zrealizowano wynik brutto/netto na zbyciu nieruchomości 7.750 tys. zł,
W I kwartale 2016 roku segment detaliczny poniósł jednorazowe koszty związane z zamknięciem sklepów  w kwocie 751 tys. zł, zaś I kwartale 2015 w kwocie 618 tys. zł,
-  W I kwartale 2016 roku segment detaliczny nie poniósł kosztów związanych z karami umownymi i odszkodowaniami, a w I kwartale 2015 roku poniósł koszty 153 tys. zł,
- Koszty związane z otwarciem nowych sklepów w I kwartale 2016 roku wyniosły 1.782 tys. zł (otwarto 15 własnych sklepów, netto przybyło 13 sklepów), zaś koszty związane z otwarciem nowych sklepów w I kwartale 2015 roku wyniosły  894 tys. zł (otwarto 8 własnych sklepów).

W I kwartale 2016 roku cykl rotacji zapasów uległ skróceniu o 1 dzień, natomiast cykl rotacji należności uległ wydłużeniu o 2 dni, zaś cykl rotacji zobowiązań uległ wydłużeniu o 2 dni. W efekcie cykl konwersji gotówki uległ wydłużeniu o 1 dzień.

Przychody segmentu detalicznego w I kwartale 2016 roku wyniosły 593.342 tys. zł i były wyższe o 25,59% od przychodów w I kwartale 2015 roku. Wynik netto segmentu wyniósł 442 tys. zł straty, zaś I kwartale 2015 roku zrealizowano 1.575 tys. zł zysku netto.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14238

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 1120696

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA