REKLAMA
REKLAMA

Empik odnotował spadek liczby klientów i wartości pojedyńczej transakcji

Autor: dlahandlu.pl 2 września 2013 14:34

Empik odnotował spadek liczby klientów i wartości pojedyńczej transakcji

Przychody ze sprzedaży w salonach Empik, działających w ramach Grupy EM&F, w I połowie br. wyniosły 439 mln zł, co oznacza spadek o 2% r/r, a na bazie LFL - o 4,5% r/r. Jak podaje firma, słabsza sprzedaż LFL wynika głównie ze spowolnienia gospodarczego. W I półroczu na rynku zadebiutował nowy koncept sieci.

REKLAMA
"Pomimo spadku liczby klientów odwiedzających salony (-2% r/r) oraz wartości pojedynczej transakcji (-2,4% r/r), dzięki licznym akcjom promocyjnym, rozszerzeniu oferty, poprawie obsługi i ekspozycji towaru - w salonach Empik zwiększył się wskaźnik konwersji (stosunek liczby klientów odwiedzających salony sprzedaży do liczby dokonanych transakcji) oraz marża brutto na sprzedaży" - czytamy w komunikacie. 

Przychody ze sprzedaży książek w salonach Empik oraz empik.com wyniosły 207 mln PLN i były o 0,1% wyższe w porównaniu do ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży książek został odnotowany, pomimo że w tym okresie rynek książki ogółem spadł o 12% (dane na podstawie panelu GFK za styczeń-maj 2013). Ponadto Empik wypracował wyższą marżę brutto na książkach.

Najlepszą kategorią w salonach Empik, pod względem wzrostu sprzedaży i marży, są art. pozawydawnicze (m.in. podarunkowe, papiernicze, wyposażenia wnętrz, podróżnicze, przybory szkolne, zabawki, etc.). Sprzedaż tych produktów wzrosła w I połowie 2013 r. o 19% r/r, a marża brutto o 25% r/r. Jak komentuje spółka, jest to rezultatem rosnącego zainteresowania klientów tym asortymentem, ciągłego poszerzania oferty o interesujące, wysokiej jakości produkty, a także atrakcyjnej oferty cenowej i licznych promocji.

Kategorie film i muzyka zanotowały w I połowie br. niewielki wzrost sprzedaży w salonach Empik oraz empik.com - łącznie o 0,6% r/r, przy jednoczesnym wzroście marży brutto o 13% r/r, co - jak podaje Empik - jest wynikiem licznych promocji wiązanych z innymi kategoriami produktów.

Prasa jest najsłabszą kategorią z tendencją spadkową ze względu na ogólne zmniejszenie popytu. W I połowie br. salony Empik odnotowały spadki zarówno na sprzedaży, jak i na marży w tej kategorii w porównaniu z 2012 r. "Dynamicznie rosnąca popularność tabletów oraz smartfonów powoduje, że źródłem informacji dla czytelników staje się coraz częściej internet i wersje mobilne poszczególnych tytułów prasowych" - czytamy dalej.

W styczniu 2013 r. firma przebudowała salon w Centrum Handlowym Blue City w Warszawie wg nowego konceptu stref tematycznych, które łączą asortyment sześciu kategorii: nauka & natura, kultura kuchni, świat zmysłów, dom & wnętrza, podróże & odkrycia, dziecko & rodzina. "Pozwala to na zwiększanie dynamiki sprzedaży produktów z kategorii pozawydawniczych, komplementarnych do tradycyjnego asortymentu Empiku (książka, gry, muzyka, film). Wyniki sprzedaży sklepu w nowej aranżacji są znacznie lepsze w porównaniu do innych sklepów w Warszawie" - informuje Empik.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13230

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA